پیش بینی‌های اقتصادی برای کشوری با تورم ۱۶۹۵ درصد

بانک مرکزی ونزوئلا با اعلام اینکه نرخ تورم این کشور در سال ۲۰۲۱ برابر با ۱۶۹۵ درصد خواهد بود، نرخ تولید ناخالص داخلی را منفی ۲ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، براساس پیش‌بینی‌های اعلام شده از سوی بانک مرکزی ونزوئلا که با تورم بالا دست و پنجه نرم می‌کند، رشد سالانه نقدینگی در سال ۲۰۲۱ به ۱۲۴۶ خواهد رسید. این رقم برای سال ۲۰۲۰ نیز ۱۲۱۰ درصد اعلام شده است.

همچنین نرخ برابری هر بولیوار جدید ونزوئلا با دلار آمریکا که در سال ۲۰۲۰ معادل یک میلیون و ۳۲ هزار و ۱۹۸ بولیوار بوده، به ۱۳ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۴۰۳ بولیوار افزایش خواهد یافت. این پیش بینی همچنین نشان می دهد که در بازار آزاد قیمت هر دلار آمریکا از یک میلیون و ۷۴هزار و ۱۵۷ بولیوار به ۱۳ میلیون و ۶۵۲هزار و ۵۳۵ بولیوار خواهد رسید.

براساس پیش‌بینی بانک مرکزی ونزوئلا ذخایر بین المللی ونزوئلا که ۶ میلیارد دلار بوده در سال ۲۰۲۱ نیز بدون تغییر ۶ میلیارد دلار باقی خواهد ماند.

با این حال میزان واردات این کشور از ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر این بانک، قیمت سبد نفتی ونزوئلا را از ۲۵ دلار برای هر بشکه به ۳۳ دلار و ۸ سنت افزایش داده است.

با این حال این گزارش نشان می‌دهد که نرخ تورم سالانه ونزوئلا از ۱۳۰هزار و ۶۰ درصد در سال ۲۰۱۸، به ۹هزار و ۵۸۵ درصد در سال ۲۰۱۹ کاهش یافته و سپس در سال گذشته به ۲هزار و ۴۵۲ درصد رسیده است. در سال آینده نیز این کشور با تورم بالای یک هزار و ۶۹۵ درصدی روبه‌رو خواهد بود.

 

 

کد خبر 40004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =