شکر در نقطه سربسر تولید و مصرف

کشور توانسته سال گذشته ۲ میلیون تن شکر تولید کند که این مهم از طریق رشد ۳۵ درصدی تولید چغندر در سال گذشته اتفاق افتاده است و اکنون از واردات این محصول بی نیازیم

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام بی نیازی کشور از واردات شکر اعلام کرد کشور توانسته سال گذشته 2 میلیون تن شکر تولید کند که این مهم از طریق رشد 35 درصدی تولید چغندر در سال گذشته اتفاق افتاده است.  سیف در ادامه با اشاره به تولید یک میلیون و 142 هزار تنی شکر از محل نیشکر اظهار کرد امسال در تولید این ماده مهم غذایی به خودکفایی رسیده ایم.

وی در ادامه به دو عامل مهم برای توسعه صادرات شکر در آینده اشاره کرد و گفت اولا اختلاف قیمتی بین شکر سفید و خام و ثانیا ایجاد بازارهای مهم در آسیای میانه و افغانستان باعث می شود شرایط برای توسعه صادرات شکر مناسب باشد.

به گفته وی در حال حاضر بین د نوع شکر خام و سفید 70 تا 80 دلار اختلاف قیمت وجود دارد که می تواند مشوق خوبی برای صادرات باشد. سیف با اشاره به واردات 2 میلیون تنی شکر در گذشته این اقدامات را عامل بی ثباتی در تولید این بخش اعلام کرد و گفت خوشبختانه در حال حاضر این مشکلات برطرف شده و بخش تولید نیشکر و شکر 10 تا 15 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

کد خبر 24562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =