۹ هزار طرح صنعتی در دست اجراست

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:۹هزارو۳۲۵ طرح صنعتی با بیش از ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی در کشور در دست اجراست

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از ایرنا، «علی یزدانی» عصر شنبه درنشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان، اظهار داشت: یکی از ماموریت های امسال در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پایش طرح های یاد شده بوده که 10درصد آن امسال می تواند به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: از 87 هزار و 659 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در کشور، 37 هزار و120 واحد در شهرک های صنعتی مستقرند و بنابراین نزدیک 90 درصد صنایع کشور را بنگاه‌های کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در این جلسه به اهمیت و نقش این کارگروه پرداخت و ادامه داد: با توجه به ساز و کار صنایع کوچک، 42درصد اشتغال کشور را این صنایع به خود اختصاص داده اند.
یزدانی تاکید کرد: رفع موانع قانونی پیش روی سرمایه‌گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی و راه‌اندازی دوباره واحدهایی که از چرخه تولید خارج شده یا پایین‌تر از ظرفیت به کار و فعالیت مشغولند، از اولویت‌های سازمان است. 
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و برنامه های دولت برای رونق بخشیدن به واحدهای کوچک و متوسط، اظهار داشت: مسئولیت راه اندازی واحدهای تعطیل و یا به ظرفیت رساندن واحدهای زیر 50درصد چه در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی و چه بیرون از آنها از دیگر ماموریت این کارگروه به عنوان کارگروه اصلی اقتصاد مقاومتی به شمار می آید.
این مقام مسئول تعداد واحدهای صنعتی که توسط بانک های عامل تملک شده اند را یک هزار و 99 واحد دارای پروانه بهره برداری در نواحی و شهرک های صنعتی اعلام کرد و گفت: از این تعداد 25درصد آنها به طور کامل تعطیل و 75درصد آنها عموما زیر ظرفیت مشغول به فعالیت هستند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با رفع موانع قانونی پیش روی سرمایه‌گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی، باید واحدهای تملک شده از سوی بانک ها به چرخه تولید کشور بازگردند.
یزدانی، استان هرمزگان را از استان های مهم صنعتی کشور در حوزه سرمایه گذاری در بخش صنایع بزرگ کشور بیان کرد و افزود: 905 واحد صنعتی در استان هرمزگان مستقر هستند که از این تعداد 855 واحد آن صنایع کوچک، 24 واحد صنایع متوسط و 26 واحد آن را صنایع بزرگ تشکیل می دهند.

کد خبر 9653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =