کاهش شیب تورم تولیدکننده در فروردین ماه

بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد: شاخص بهاي توليدكننده در ايران در ۱۲ ماه منتهي به فروردين ۱۳۹۵ نسبت به ۱۲ ماه منتهي به فروردين ۱۳۹۴ به ‌ميزان ۴.۵ درصد افزايش داشته است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، بررسي‌هاي بانك مركزي نشان مي‌دهد شاخص بهاي توليدكننده در فروردين ماه 1395 به عدد 216.3 رسيده است كه نسبت به ماه قبل از آن 0.2 درصد افزايش دارد.
بر اساس گزارش بانك مركزي؛ خلاصه نتايج به‌دست آمده از شاخص بهاي توليدكننده در ايران براساس سال پايه 100=1390 است و شاخص مذكور در فروردين ماه 1395 نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن معادل 3.5 درصد افزايش داشته است.
همچنين اين شاخص در 12 ماه منتهي به فروردين 1395 نسبت به زمان مشابه سال قبل با افزايش 4.5 درصدي همراه بوده است.

براساس گزارش اسفندماه بانک مرکزی از تورم تولیدکننده، شاخص بهای تولیدکننده در دوازده ماه منتهي به اسفند ماه ۹۴ نسبت به دوازده ماه منتهي به اسفند ماه ۱۳۹۳ به‌ میزان ۴.۹ درصد گزارش شده است که مقایسه آن با رقم ۴.۵ درصدی فروردین حاکی از کاهش شیب تورم تولیدکننده می باشد.

لازم به ذکر است با توجه به خاصیت پیش نگر بودن تورم تولیدکننده،کاهش شیب نمودار صعودی شاخص بهای تولیدکننده در فروردین ۹۵ نسبت به اسفندماه ۹۴ می تواند سیگنال مثبتی از ادامه مسیر کاهش تورم مصرف کننده در سال جدید باشد.

کد خبر 9392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =