تورم؛ مهمترین نگرانی‌ مردم جهان در ۲ سال گذشته

براساس یافته‌های یک نظرسنجی از میان مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی؛ «تورم» مهمترین نگرانی برای مردم جهان بوده است. «فقر و نابرابری اجتماعی»، «جنایت و خشونت»، «بیکاری» و «فساد مالی و سیاسی» در رده‌های بعدی قرار داشته‌اند.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، گزارشی که مرکز تحقیقاتی ایپسوس (Ipsos) در ۲۵ آوریل امسال (۶ اردیبهشت) منتشر کرده، نشان می‌دهد از میان ۱۷ موضوع «نگران‌کننده» که هر ماه مورد سنجش قرار می‌گیرد، پاسخ‌گویان طبق روال ۲ سال گذشته، بیشتر از «تورم» ابراز نگرانی کرده‌اند.

تورم؛ مهمترین نگرانی‌ مردم جهان در ۲ سال گذشته

تورم
نتایج آخرین نظرسنجی انجام شده در ماه‌های مارس و آوریل ۲۰۲۴ (فروردین و اردیبهشت) نشان می‌دهد ۳۴ درصد پاسخ‌گویان، «تورم» را مهمترین و بزرگترین مساله‌ای می‌دانند که کشورشان را تحت تاثیر قرار داده است. این در حالی است که دو سال پیش یعنی در بهار ۲۰۲۲ نگرانی مردم از تورم کمتر از این میزان و معادل ۲۶ درصد بود. در آن زمان بیشترین ابراز نگرانی‌ها در مورد «ویروس کرونا» بود.

در این نظرسنجی، پاسخ‌گویان ساکن آرژانتین با ۶۳ درصد بیش از سایر مردمان جهان نگران تورم در کشور خود بودند. سنگاپور با ۶۱ درصد، ترکیه با ۵۸ درصد، کانادا با ۵۴ درصد و ایالات متحده نیز با ۴۵ درصد به ترتیب در رده‌های دوم تا پنجم نگرانی از مساله تورم قرار دارند. کمترین ابراز نگرانی در مورد تورم نیز مربوط به پاسخ‌گویان هلندی (۲۰ درصد) است.

تورم؛ مهمترین نگرانی‌ مردم جهان در ۲ سال گذشته

فقر و نابرابری اجتماعی
همچنین نزدیک به یک سوم از کل پاسخ‌گویان در آخرین نظرسنجی انجام شده، «فقر و نابرابری اجتماعی» را به عنوان یک مساله نگران‌کننده دانسته‌اند. مطابق نمودار زیر، بیشترین ابراز نگرانی‌ها از مساله فقر و نابرابری اجتماعی از سوی شرکت‌کنندگان اندونزیایی (۴۸ درصد) بوده است. نکته جالب آنکه از میان کشورهای مورد بررسی، پاسخ‌گویان هندی با ۱۸ درصد، کمترین نگرانی را از بابت فقر و نابرابری اجتماعی داشته‌اند.

تورم؛ مهمترین نگرانی‌ مردم جهان در ۲ سال گذشته

جنایت و خشونت
همچنین ۳۰ درصد از مجموع پاسخ‌گویان از «جنایت و خشونت» به عنوان یک نگرانی عمده در کشور خود یاد کرده‌اند. در این میان، پاسخ‌گویان ساکن شیلی با ۶۶ درصد بیشترین و پاسخگویان سنگاپوری با ۷ درصد کمترین ابراز نگرانی را از «جنایت و خشونت» در کشورشان داشته‌اند.

تورم؛ مهمترین نگرانی‌ مردم جهان در ۲ سال گذشته

بیکاری
در آفریقای جنوبی ۶۶ درصد پاسخگویان بیکاری را به عنوان یک مساله نگران‌کننده مهم دانسته‌اند. این میزان بیش از ۲ برابر میانگین جهانی (۲۷درصد) است. در مقابل هلندی‌ها با ۵ درصد، کمترین نگرانی را در زمینه بیکاری دارند.

تورم؛ مهمترین نگرانی‌ مردم جهان در ۲ سال گذشته

فساد مالی و سیاسی
با وجود اینکه مطابق نظرسنجی اخیر، پاسخ‌گویان اندونزی بیش از کشورهای مورد بررسی، نگران مساله «فقر و نابرابری اجتماعی» در کشورشان هستند اما این نگرانی اصلی آنها نیست زیرا ۵۷ درصد اندونزیایی‌ها نگران فساد مالی و سیاسی در کشورشان هستند. کمترین ابراز نگرانی از مساله فساد مالی و سیاسی نیز مربوط به پاسخ‌گویان فرانسوی بوده است.

تورم؛ مهمترین نگرانی‌ مردم جهان در ۲ سال گذشته

کشور شما در مسیر درست یا اشتباه حرکت می‌کند؟
به طور کلی ۳۸ درصد پاسخ‌گویان معتقدند، کشورشان در مسیر درستی حرکت می‌کند. در این میان پاسخ‌گویان سنگاپوری هرچند در ابراز نگرانی از تورم کشورشان، در رتبه دوم قرار دارند اما از سوی دیگر بیش از سایر پاسخ‌گویان(۷۷ درصد)
معتقدند کشورشان در مسیر درستی حرکت می‌کند. همچنین نزدیک به ۹۰ درصد از پاسخ‌گویان در پرو، بر این باورند که کشورشان در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند.

تورم؛ مهمترین نگرانی‌ مردم جهان در ۲ سال گذشته

جامعه آماری این نظرسنجی، افراد بزرگسال از ۲۸ کشور و حجم نمونه نزدیک به ۲۴ هزار نفر بوده است. این پیمایش در بازه زمانی ۲۲ مارس تا ۵ آوریل ۲۰۲۴ (۳ تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳) انجام شده است. مرکز تحقیقات ایپسوس که دفتر مرکزی آن در پاریس است بیش از یک دهه و هر ماه درباره موضوع کلی «آنچه جهان را نگران می کند» از ساکنان کشورهای مختلف نظرسنجی انجام داده و نتایج آن را در پایگاه اینترنتی خود قرار می‌دهد.
منبع:
https://www.ipsos.com/sites/default/files/ct/news/documents/2024-05/What-Worries-the-World-April2024.pdf

کد خبر 73529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =