۱۳ استان کشور در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی نسبت به بروز آفات سن و بیماری زنگ زرد گندم هشدار داد و گفت: گندمزارهای ۱۳ استان کشور در معرض تهدید این آفات قرار دارد.

به گزارش اگزیم نیوز، «سهراب سهرابی»روز دوشنبه در گفت و گویی درباره تولید و خرید گندم کشور افزود: اکنون مزارع گندم استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان و مرکزی در معرض تهدید آفت سن و زنگ زرد قرار دارد.

وی با بیان اینکه انتظار می رود کشاورزان برای مقابله با این آفت و بیماری همچون گذشته از همکاران ما در مراکز خدمات کشاورزی مشورت بگیرند تا بتوانند آنها را کنترل و مدیریت کنند، گفت: در صورتی که کشاورزان با این آفات مقابله نکنند، به‌طور قطع با کاهش درآمد مواجه شده و در نهایت کاهش تولید گندم روبه‌رو می شویم.

سهرابی تصریح‌کرد: همچنین کشاورزان مزارع گندم آبی استفاده از آبیاری دوره ای را در دستور کار خود قرار دهند تا تولید با مشکل روبه‌رو نشود.

این مسوول میزان تولید و خرید گندم در سال جاری را همچون سال گذشته دانست و برآورد کرد امسال از ۶ میلیون هکتار سطح زیرکشت گندم آبی و دیم حدود ۱۳.۵ میلیون تن گندم تولید و ۱۰.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

استان خوزستان بزرگترین تولیدکننده گندم کشور است.

کد خبر 73441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =