جهش بی‌سابقه اونس جهانی، دلیل نوسان بازار طلا / سرمایه گذاری در بازار ارز پر ریسک است

عضو کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران گفت: مهم‌ترین علت رشد قیمت طلا در داخل کشور به افزایش قیمت اونس جهانی مربوط است.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدرضا اخلاقی شریعت روز چهارشنبه درباره افزایش قیمت طلا در چندین ماه گذشته اظهار داشت: بازار طلا ممکن است به دلایل مختلفی رشد یا اُفت قیمت را تجربه کند؛ اما مهم‌ترین علت رشد نرخ طلا در داخل کشور به افزایش قیمت اونس جهانی مربوط است.
وی افزود: بحران‌های سیاسی و درگیری‌های منطقه باعث ایجاد التهاب در بازار ارز شده که البته تنش‌های سیاسی و رخدادهای اخیر هم به نوعی بازار جهانی طلا را متاثر کرده به طوری که قیمت طلا در بازارهای جهانی طی ۷ ماه اخیر حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر مشهد با اشاره به اینکه جهش بی سابقه اُنس جهانی باعث افزایش قیمت طلا شده، گفت: درگیری‌های سیاسی در بازار منطقه باعث ایجاد التهاب و افزایش قیمت دلار شده که همراه با رشد اُنس جهانی منجر به جهش شدید قیمت طلا در بازار داخلی کشورمان شده است.
عضو کمیسیون تخصصی طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران اظهار داشت: در زمان تنش‌های سیاسی مردم برای حفظ ارزش پول ترجیح می‌دهند ریال خود را به سایر دارایی‌ها مانند طلا و ارز تبدیل کنند؛ اما باید آگاه باشند که ارز یک مسئله سیاسی است و سرمایه گذاری در این بازار و تا حدودی بازار طلا نیز با ریسک همراه است.

کد خبر 73160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =