جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور در سال ۱۴۰۲

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: سال گذشته بیش از ۵۵۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۳۶ میلیون سفر از طریق جاده‌های کشور جابه‌جا شد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد حمداللهی» اعلام‌کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان کالای جابه‌جا شده از طریق جاده‌های کشور نزدیک‌ به ۱۰ درصد افزایش یافته و بر اساس آمارهای موجود از ۵۵۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۳۶ میلیون سفر از طریق جاده‌های کشور جابه‌جا شده است.

وی گفت: میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در سال ۱۴۰۲ افزون بر ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن با حدود ۹۳۵ هزار بارنامه بوده است.

وی خاطرنشان‌کرد: در ارتباط با محمولات ساختمانی و معدنی، باتوجه‌به ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبدا معادن با سند حمل (بارنامه) و ظرفیت‌های ایجاد شده برای صدور بارنامه این محصولات، رشد چشمگیری در جابه‌جایی این بخش انجام شده، به‌طوری‌که حدود ۱۸۲ میلیون تن محمولات ساختمانی و معدنی در سال ۱۴۰۲ جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گفته مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، هم اکنون تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸.۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده به بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا خدمت می‌کنند.

کد خبر 72955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =