مبارزه علیه آفت سن گندم به ۵۰۰ هزار هکتار رسید

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بنابر آخرین آمار سطح مبارزه علیه آفت سن مادر به ۵۰۰ هزار هکتار رسیده و به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید توصیه می شود که گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از وزارت جهادکشاورزی، سعید معین با بیان اینکه طبق آمارها حدود ۵۰۰ هزار هکتار مبارزه علیه سن گندم انجام شده است، افزود: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید پیش بینی می شود که سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزارهکتار برسد.

وی با بیان اینکه در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد، تصریح کرد: با توجه به شیوع آفت سن در مناطق معتدل و سردسیر به کشاورزان توصیه می شود که با مشورت کارشناسان حفظ نباتات اقدام به مبارزه کنند.

معین با اشاره به اینکه تاکنون خسارتی به مزارع از حیث آفت سن گندم وارد نشده است، گفت: کشاورزان طی دو هفته باقی مانده با انجام سم پاشی به موقع به گونه ای عمل کنند که تبدیل آفت سن گندم به پوره به حداقل برسد.

کد خبر 72937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =