دلار به زودی با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ رسانه‌ها از القاء جو منفی پرهیز کنند

عضو هیئت رئیسه اتاق تهران گفت: بخش عمده‌ای از افزایش نرخ ارز به علت تنش‌های سیاسی رخ داده لذا با کاهش تنش ها قیمت دلار نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، "عباس آرگون" درباره افزایش نرخ ارز در بازار ارز افزود: زمانی که هر کشور با تنش سیاسی مواجه شود در بین مردم نوعی نگرانی و دغدغه نسبت به آینده به‌وجود می‌آید، به‌طوریکه آن‌ها به هر قیمتی به دنبال این هستند تا دارایی خود را به ارز یا دارایی مطمئن تبدیل کنند تا به عقیده خود از ثبات و حفظ ارزش بیشتری برخوردار باشد.
وی با اشاره به این موضوع که در سال گذشته نیز اتفاقات سیاسی و منطقه‌ای باعث افزایش موقت نرخ ارز شد اضافه کرد: بخش عمده‌ای از افزایش نرخ ارز به علت تنش‌های سیاسی رخ داده است؛ بنابراین با کاهش این تنش‌ها در روزهای اینده نرخ ارز نیز ریزش کرده و کاهشی می‌شود.
آرگون افزود: حجم عرضه ارز نسبت به قبل تغییری نداشته و صرفا تقاضای ارز با توجه به اتفاقات اخیر افزایش پیدا کرده که همین موضوع در مدت اخیر باعث نوسان و افزایش قیمت دلار شد که روند اصلاحی آن آغاز شده است.
عضو هیئت رئیسه اتاق تهران در پایان تاکید کرد: متاسفانه همزمان با رخ دادن تنش‌های سیاسی در منطقه برخی افراد و رسانه‌ها نیز شروع به جریان سازی کردند، لذا باید مراقبت کرد تا جو منفی به جامعه القا نشود. این افراد باید پایبند به اقتدار و پیشرفت کشور و پول ملی باشند، اما با هدف کسب سود و منفعت شخصی از هیچ تلاشی در عرصه دلالی و سفته بازی در بازار ارز دریغ نکرده و با موج سواری بر تلاطم خودساخته، فقط به فکر افزایش التهاب و بر هم زدن آرامش بازار ارز هستند.

کد خبر 72932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =