خاتمه فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: خاتمه فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر در نخستین جلسه کمیته مدیریت صید مرکز در سال جاری به صورت رسمی اعلام و از پایان ۱۵ فروردین سال جاری فصل صید رسمی صیادان ماهیان استخوانی در گیلان و مازندران به اتمام رسید.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، «رضا عباسپور نادری» روز شنببه در نخستین جلسه کمیته مدیریت صید مرکز در سال ۱۴۰۳ به صورت حضوری و وبیناری در سالن جلسات سازمان شیلات ایران برگزار شد، افزود: براساس تصمیم کمیته مدیریت صید مرکز با حضور اعضای کمیته شامل نمایندگان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، شیلات استان‌های شمالی، اتحادیه تعاونی های صیادان و سایر بخش‌های ذیربط، از پایان ۱۵ فروردین سال جاری فصل صید رسمی صیادان ماهیان استخوانی در گیلان و مازندران به اتمام رسید، اما فعالیت تعاونی های پره ای که در امر تکثیر طبیعی و بازسازی ذخایر فعالیت دارند، با رویکرد تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر و تامین مولدین تا ۱۹ فروردین ماه سال جاری تمدید شد.

وی به بیان ضرورت‌های مدیریت صید ماهیان استخوانی و مصوبات مربوطه پرداخت و گفت: حفاظت از رودخانه ها با توجه به اهمیتی که در مدیریت ذخایر ماهیان استخوانی دارد، تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری توسط یگان حفاظت منابع آبزی استان ها مورد حفاظت و کنترل قرار می گیرد.

این مسوول ادامه‌داد: با توجه به شرایط استان گلستان که ماهیگیری در برخی از مناطق آن توجیه اقتصادی نداشته است و در راستای بهبود شرایط معیشتی تعاونی های پره این استان، مدت صید تا پایان فروردین ماه سال جاری با مدیریت و پایش شیلات استان و مرکز تحقیقاتی شیلات استان تمدید شد.

وی با اعلام آنکه شرایط صید ماهیان استخوانی در استان‌های گیلان و مازندران مناسب بوده است و به هیچ عنوان به دنبال تمدید فصل صید نیستیم، گفت: در راستای حمایت بیشتر از تعاونی های پره استان های گیلان و مازندران که در بازسازی ذخایر کمک بزرگی هستند، به عنوان تشویق تا ۱۹ فروردین ماه فعالیت صید در این دو استان تمدید شد و به طور کلی در مدیریت صید ماهیان استخوانی ضمن توجه به ملاحظات تحقیقاتی و علمی به ملاحظات اجتماعی و مدیریتی هم باید توجه شده و تصمیم همه‌جانبه و مناسب اتخاذ شود.

«مهدی دهقانی» مشاور رئیس سازمان شیلات ایران و مدیرکل امور استان‌ها در این جلسه گفت: در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی صیادان، امید است که مسوولان استانی ملاحظات خاصی را در نظر بگیرند.

وی بر تشویق تعاونی های پره که همکاری مستمری در بازسازی ذخایر داشتند تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد نیروهای یگان حفاظت از منابع آبزی استان ها همچون گذشته به صورت جدی برای مقابله با صید غیرمجاز فعالیت داشته باشند.

کد خبر 72733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =