اجرای مناسب قانون بهبود فضای کسب و کار لازمه مردمی سازی تولید/ صدور یک میلیون و ۵۰۰ هزار پروانه الکترونیکی

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: لازمه مردمی‌سازی تولید و تحقق شعار سال اجرای هر چه بهتر قانون‌های بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار است.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، جعفر قادری با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم از سوی رهبر معظم انقلاب، لازمه تحقق شعار سال و مردمی‌سازی تولید را اجرای هرچه بیشتر و بهتر قوانین تصویب شده در این راستا عنوان و تصریح کرد: ما قوانینی همچون قانون بهبود فضای کسب و کار و قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار را در مجلس تصویب کرده‌ایم که در حال اجرا است و با اجرای هرچه بیشتر و بهتر این قوانین می‌توانیم در مسیر تحقق شعار سال گام برداریم.

وی اظهار داشت: اکنون پس از گذشت حدود یک و نیم سال از اجرای قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار شاهد اجرای ۶۸ درصدی این قانون هستیم و هنوز برخی دستگاه‌ها به طور کامل به سامانه ارائه مجوزهای کسب و کار به صورت الکترونیکی متصل نشده‌اند.

قادری گفت: در مواردی که دستگاه‌های مربوطه برای صدور مجوز و پروانه به سامانه متصل شده‌اند ما شاهد تسریع در انجام امور هستیم و کار با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

وی افزود: از ابتدای اجرای این قانون تاکنون حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار پروانه برای کسب و کارهای مختلف به صورت الکترونیکی و بدون کاغذ بازی‌های اداری صادر شده است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: دولت و بانک مرکزی در سال گذشته اقدامات خوبی را در جهت کاهش رشد نقدینگی و رشد پایه پولی و در نتیجه آن کاهش تورم داشتند تا شاهد ایجاد رونق در تولید و اشتغال کشور باشیم.

کد خبر 72627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =