بذرپاش: تصمیمی برای افزایش نرخ بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس نداریم/رشد ۵۵ درصدی ترانزیت

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از تقاضاهای شبکه‌ حمل و نقلی افزایش قیمت‌ نرخ بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس است اما هنوز هیچ تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است و هرگونه افزایشی موکول به سال آینده خواهد بود.

به گزارش اگزیم نیوز، مهرداد بذرپاش امروز(چهارشنبه)در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: تا امروز نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۵۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای هستیم که رکورد بی‌سابقه‌ای است و نشان می دهد اقدامات دولت برای رشد ترانزیت به عنوان یکی از پایه‌های اصلی تولید ثروت برای کشور به نتیجه رسیده است.

وی افزود: در کنار توسعه زیرساخت‌ها، توسعه نرم‌افزارهای تردد آسان‌تر کالا و بار در مسیرهای مواصلاتی میان ایران و کشورهای همسایه رشد شتابانی گرفته و امید است بتوانیم تا انتهای سال ۱۴۰۳ این عدد را بیشتر کنیم تا نقش جدی در اقتصادی ملی کشور داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در احکام برنامه مسئولیت بخش ترانزیت و لجستیک بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده شده است و منتظر هستیم برنامه ابلاغ شود.

بذرپاش درباره احداث راه روستایی گفت: هدفگذاری در این رابطه احداث سه هزار کیلومتر راه روستایی بود که ما از این عدد عبور کردیم و شاهد رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل هستیم. همچنین سال آینده نیز برای احداث و بهسازی روستاها که یکی از نقاط هدف توسعه عمرانی دولت است، هدفگذاری بالاتری انجام داده‌ایم.

وی افزود: بیش از ۵ هزار و ۲۳۰ مسکن مهر در شهر پردیس فردا - پنجشنبه ۲۴ اسفندماه - به بهره‌برداری می‌رسد و در راستای اتمام مسکن‌ مهر باقی‌مانده از گذشته که یکی از تعهدات دولت بود این کار انجام خواهد شد و این مسیر باز هم ادامه دارد که امید است تا پایان دولت این پروژه ها تعیین تکلیف شود و دیگر متقاضی باقی نماند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: موضوع بعدی افتتاح سالن جدید در ترمینال فرودگاه مشهد و افزایش ظرفیت از ۷ میلیون ظرفیت سالیانه به ۱۰ میلیون است که در این رابطه بیش از ۲۰ هزار مترمربع به فضای ترمینال فرودگاه مشهد اضافه خواهد شد.

بذرپاش تصریح کرد: درخصوص پارکوزیشن‌هایی برای استقرار هواپیماها رشد ۴۰ درصدی را شاهد خواهیم بود که تعداد ایستگاه‌هایی که برای پارک هواپیما و سوار شدن مسافران استفاده می‌شود در شبکه فرودگاهی موضوع بسیار مهمی است و ظرف روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درباره فعالیت شرکت‌های چینی عنوان کرد: من مسئول فعالیت شرکت‌های چینی در ایران نیستم از هر شرکت خارجی که پیشنهادی بیاید با روی باز استقبال می‌کنیم یکی از هدف‌های ما جلب سرمایه‌گذاری خارجی است در حوزه‌هایی که نیاز به جذب منابع داریم بیشتر تمرکز ما بر این است که سرمایه خارجی جذب شود و اگر نیاز به جذب تکنولوژی و فناوری داشته باشیم بیشتر باید از شرکت‌های صاحب فناوری استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: یک روشی برای بررسی صلاحیت شرکت‌های خارجی داریم و از وزارت خارجه و سفارت آن کشور ارزیابی های لازم را انجام می دهیم و پس از اعتبارسنجی شرکت‌ها، اگر زیرمجموعه‌های وزارت راه نیاز داشته باشند نسبت به عقد قرارداد اقدام خواهند کرد.

بذرپاش درباره افزایش نرخ بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس گفت: یکی از تقاضاهای شبکه‌ حمل و نقلی افزایش قیمت‌ها درخصوص بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس است اما هنوز هیچ تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است و هرگونه افزایشی موکول به سال آینده خواهد بود و صرفا افزایش سنواتی مرسوم که شبکه خدماتی کشور انجام می‌دهد را خواهیم داشت اما موضوع جدیدی در دستور کار قرار ندارد.

وی افزود: یکی از درخواست مکرر شرکت‌های حمل و نقل افزایش قیمت است و ما هم باید منافع آنها را در نظر بگیرم که به زیان نیافتند و هم منافع مردم را در نظر بگیریم. ما به عنوان دولت سعی کرده‌ایم موضوع افزایش قیمت‌ها در سال ۱۴۰۲ را مدیریت کنیم و این کار انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بخشی از اختلالی که چندماه قبل به‌ویژه در بلیت‌ها به‌وجود آمده بود منجر به کاهش عرضه بلیت شد اما سعی کردیم آن را مدیریت کنیم و در سال ۱۴۰۳ هم همین اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 72342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =