بانک مرکزی: تامین ارز دارو از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار گذشت

بانک مرکزی از تامین بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی از ابتدای امسال تاکنون و رشد ۲۶ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از بانک مرکزی، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال گذشته ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای امسال تا به امروز به بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.

تامین ارز امسال بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

توجه ویژه دولت به بخش بهداشت و درمان در سال آینده

پیش از این داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته بود که بخش سلامت و درمان جزو اولویت‌های کشور است، بر این اساس در بودجه، رشد منابع بخش درمان از سایر بخش‌ها در سال آینده بیشتر خواهد بود.

وی افزود: امسال حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان منابع برای بخش بهداشت و درمان تا پایان سال تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته (۲۳۷ هزار میلیارد تومان) ۸۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین در نشستی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در روز چهارشنبه‌ ۱۶ اسفند، از تخصیص ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح دارویار تا پایان بهمن ما امسال خبر داد و گفت: باید از آقای فرزین، رئیس کل بانک مرکزی برای تخصیص ارز دارو تشکر کرد که در تخصیص‌ها این بخش را در اولویت قرار دادند.

کد خبر 72293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =