حراج سکه باعث شکست حباب قیمتی در بازار می‌شود

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی گفت: حراج سکه در مرکز مبادله ایران باعث شکسته شدن حباب قیمتی در این بازار می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی روز دوشنبه با بیان اینکه حراج سکه از طریق مرکز مبادله حباب قیمتی آن را می‌شکند، اظهار داشت: اینکه محدودیتی برای ثبت نام شهروندان در حراج سکه وجود ندارد خود عامل مهمی برای کنترل قیمت سکه در بازار از این طریق است. البته ما در کشور مشکل و محدودیتی برای عرضه سکه نداریم و حباب قیمتی ایجاد شده در بازار جنبه روانی دارد.

وی تاکید کرد: عرضه و حراج سکه توسط مرکز مبادله ایران و مدیریت قیمت از این طریق اقدام مناسبی برای از بین بردن تورم و حباب قیمتی در بازار سکه و طلا است.

این نماینده خانه ملت با اشاره به استقبال خوب از حراج سکه و افزایش عرضه در هر دوره، افزود: در چهارمین حراج سکه طلا در مرکز مبادله ۱۵ هزار و ۶۹۱ قطعه ربع سکه با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان به متقاضیان فروخته شد. به طور کلی در چهار جلسه حراج سکه طلا، ۴۱ هزار و ۸۴۷ ربع سکه به متقاضیان تخصیص داده شده است.

لازم به ذکر است، پنجمین جلسه حراج سکه طلا نیز امروز ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ با عرضه نیم سکه و ربع سکه برگزار خواهد شد و متقاضیان می‌توانند جمعا ۵ ربع سکه یا ۵ نیم سکه و یا ترکیبی از این دو نوع سکه به تعداد ۵ عدد ثبت سفارش کنند.

کد خبر 72292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =