تاکید رئیس‌جمهور به مجلس: قانون بودجه را قبل از پایان سال به دولت بدهید

رئیس‌جمهور از مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست با برگزاری جلسات فشرده قانون بودجه را پیش از پایان سال به نتیجه برسانند.

به گزارش اگزیم نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور بعد از ظهر یکشنبه در جلسه هیات دولت ضمن توصیه همگانی به آمادگی برای ورود به این ایام پربرکت و بهره‌گیری از فیوضات بی‌پایان آن و نیز با اشاره به فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی، به همه وزرا و مسئولان مرتبط با تنظیم بازار دستور داد که با تشدید نظارت‌ها و اتخاذ تدابیر لازم، از هرگونه اجحاف در حق مردم جلوگیری کنند.

رئیس‌جمهور همچنین بالا بودن آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای را تلخ و ناگوار دانست و از مسئولان وزارت راه و شهرسازی خواست برای ارتقای ایمنی تردد تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا سفرهای نوروزی مردم با آسایش و ایمنی بیشتر انجام شود. وزرای صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی و گردشگری هم موظف شدند نظارت بر رستوران‌ها و هتل‌ها را مضاعف کنند.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار داریم با برگزاری جلسات فشرده قانون بودجه را پیش از پایان سال به نتیجه برسانند.

رئیس جمهور همچنین از گزارش وزیر نفت درباره انعقاد قرارداد فشارافزایی در میدان پارس جنوبی با ۴ شرکت ایرانی قدردانی کرد.

قرارداد طرح ملی «فشارافزایی در میدان پارس جنوبی» امروز با ۴ شرکت بزرگ ایرانی و با ارزش ۲۰ میلیارد دلار به امضا رسید و جواد اوجی وزیر نفت در گزارش خود با بیان اینکه این اقدام باید هشت سال پیش و در زمان دولت قبل انجام می‌شد، افزود: کشورهای همسایه این اقدام را با کمک شرکت‌های خارجی انجام داده‌اند، اما ۴ شرکت بزرگ ایرانی طرف قرارداد اجرای این پروژه متعهد شده‌اند، از تمام ظرفیت‌های داخلی برای اجرای این قرارداد استفاده کنند. با اجرای این قرارداد ۹۰ تریلیون فوت مکعب گاز از این میدان برداشت می‌شود که می‌تواند نیاز تمام کارخانجات و صنایع کشور را تامین کند.

وزیر نفت با بیان اینکه با اجرای این طرح ۲ میلیارد بشکه میعانات گازی نیز استحصال خواهد شد، افزود: با آغاز عملیات اجرایی این طرح دهها هزار فرصت شغلی هم ایجاد خواهد شد.

اوجی درباره میادین نفتی جفیر و سپهر که روز جمعه با دستور رئیس جمهور به شکل رسمی افتتاح شدند نیز گفت: آماده‌سازی این میادین تا پیش از این دولت تنها ۱۵ درصد پیشرفت داشتند که در مدت ۲ سال و نیم گذشته با تلاش جهادی مسئولان و متخصصان وزارت نفت تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جلسه امروز با اشاره به افتتاح سیستم‌های پردازش (سورتینگ) هوشمند مرسولات پستی که صبح امروز انجام شد، افزود: ۷۰ درصد کسب و کارهای اینترنتی کالا محور هستند که عمده مرسولات آنها توسط شرکت ملی پست جابجا می‌شود.

عیسی زارع‌پور اظهار داشت: سیستم‌های جدید پردازش و آماده‌سازی مرسولات پستی از ربات‌هایی بهره می‌برند که توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و تعدادی دیگر از شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده و با دقت و سرعت بسیار بالا، تکمیل طرح هوشمندسازی شبکه پستی کشور را تسریع می‌کنند.

کد خبر 72280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =