رییس جمهور از مصرف ۸۰ درصدی آب در بخش کشاورزی انتقاد کرد

رییس جمهور ضمن انتقاد از مصرف ۸۰ درصدی آب در بخش کشاورزی و آبیاری اراضی بر توسعه سامانه های نوین و آبیاری زیرسطحی در این بخش تاکید کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، آیت الله سیدابراهیم رییسی روز جمعه در آیین افتتاح طرح آبیاری زیرسطحی شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر، افزود: با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی کشور، اجرای گسترده طرح آبرسانی زیرسطحی در اراضی زراعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه استفاده از این روش علمی موجب کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی می‌شود، گفت: با اجرای این طرح، شاهد کاهش یک سوم میزان مصرف آب و از طرفی افزایش تولید و بهره وری خواهیم بود.

رییس جمهور با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد آب مصرفی کشور مربوط به بخش کشاورزی است، اظهار کرد: اجرای این طرح علمی در کشت و صنعت نیشکر بسیار خوب و تجربه موفقی بود که باید در دیگر بخش‌های کشاورزی به ویژه زمین های زارعی کوچک نیز به کار برده شود.

آیت الله رییسی افزود: با استفاده از روش‌های نوین، هزینه تمام شده اجرای طرح آبیاری زیرسطحی در سطح کشور و برای عموم کشاورزان نیز کاهش یافته و مقرون به صرفه خواهد شد.

اولین طرح «آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند» امروز و با حضور رییس جمهور در مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

در طرح مکانیزه هوشمند قطره‌ای - زیرسطحی، آبیاری به شیوه مستقیم انجام و به ریشه محصول می‌رسد؛ در واقع آب به سطح زمین داده نمی‌شود و رطوبتی که در کنار ریشه است موجب صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش میزان بهره وری و توزیع مناسب کود و سم می‌شود.

آیت الله رئیسی صبح امروز(جمعه) از فرودگاه دزفول و با استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار، وارد خوزستان شد.

این هشتمین سفر رییس جمهور از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون به خوزستان است.

افتتاح چندین طرح‌ پتروشیمی، بیمارستان بندر امام خمینی (ره)، سفر به مناطق عملیاتی و حضور در جمع کاروان‌های راهیان نور، بهره برداری از کارخانه فولاد زمزم سه و فولاد آتیه در اهواز و بهره برداری از چند پروژه مهم آب و فاضلاب از جمله برنامه های رییس جمهور در سفر به خوزستان است.

کد خبر 72219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =