حسن‌پور: دولت خواهان ساماندهی بازار به نفع مصرف کننده و تولیدکننده است

رئیس بسیج اصناف کشور گفت: قطع به یقین ساماندهی بازار موضوع بسیار مهمی است که معاون اول رئیس جمهور در دیدار با اصناف بیان کردند، آنچه در این جمع گفته شد نشان از دغدغه دولت داشت.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، غلامرضا حسن‌پور در خصوص سخنان اخیر معاون اول رئیس جمهور مبنی بر همکاری در ساماندهی و متوازن سازی بازار شب عید به مسوولیت اصناف اشاره و اظهار کرد: ما بر این باور هستیم تا جایی که امکان وجود دارد باید فاصله بین تولید و مصرف‌کننده را به عنوان برگ برنده کاهش دهیم تا تورم مصرف‌کننده کاهش بیابد و از سوی دیگر عرضه کالا و گردش مالی تولیدکننده بیش از پیش افزایش بیابد.

وی خاطرنشان کرد: قطع به یقین ساماندهی بازار موضوع بسیار مهمی است که معاون اول رئیس جمهور در دیدار با اصناف بیان کردند، آنچه در این جمع گفته شد نشان از دغدغه دولت داشت مبنی بر این موضوع که ضمن عدم متضرر شدن تولیدکننده و خریدار، کالای تولید شده به فروش برسد و نیاز متقاضیان به درست‌ترین شکل ممکن پاسخ داده شود.

رئیس بسیج اصناف کشور درباره ساماندهی بازار شب عید گفت: حذف واسطه‌ها بخشی از مساله ساماندهی بازار است. این موضوع بدین جهت حائز اهمیت است چرا که منجر به حذف واسطه‌های غیرضروری و کاهش فشار تورمی می‌شود که با دست به دست شدن کالا زمینه ساز بالا رفتن قیمت کالاهای مختلف می‌شود.

حسن‌پور تصریح کرد: در قانون نظام صنفی، اصناف موظف به کنترل بازار شده‌اند؛ اما این موضوع به منزله عدم نظارت دولت در بازار نیست، بلکه لازم است دولت محترم نیز در شب عید و در آستانه شروع ماه مبارک رمضان بر اتحادیه‌ها و اتاق‌های بازرگانی نظارت کند تا مردم در موضوع بازرسی‌هایی که دولت صورت می‌دهد آسوده خاطر شوند.

کد خبر 72212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =