وزیر صمت: در «تله سوخت» گرفتار شده‌ایم/ حمایت از طرح خودروهای برقی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروهای برقی یک نیاز ملی و بین المللی است و این وزارتخانه به‌طور قاطع و محکم از طرح خودروهای برقی حمایت می‌کند.

به گزارش اگزیم نیوز، «عباس علی آبادی» امروز (پنجشنبه) در پایان پنل های تخصصی پنجمین رویداد دانش بنیان با محوریت زیست بوم خودروی برقی در نمایشگاه بین المللی تهران اظهار داشت: من از ۱۵ سال پیش در دانشگاه موضوع خودورهای برقی را آغاز کردم و تا زمانی که هستیم از این طرح حمایت می کنیم؛ این یک نیاز ملی و بین المللی است، زیرا کره زمین پذیرش این میزان آلودگی را ندارد.

وی افزود: هر راه حلی ارائه می شود باید از اکنون به فکر آن بود. در وزات صمت دست نیاز به سمت همه علما و دانشمندان دراز کرده ایم تا راهکارهای خوبی عرضه کنند. به همه دانشگاه ها اعلام کرده ایم که همه در این حوزه ورود کنند و به امید روزی هستیم که همه خودورهای برقی ما به دنیا صادر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه واردات خودروی برقی خوب است، گفت: اما واقعیت تقویت مهندسی و نوآوری است که این موضوع باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد. تولید مهم است، اما نه هر تولیدی، بلکه تولید بخش های ثروت ساز مهم است و باید چیزهایی تولید کرد که گلوگاه باشند.

وی ادامه‌داد: امروز خودروی برقی را ضرورت تشخیص می دهیم، ما در «تله سوخت» گرفتار شده ایم، اگر راهکاری دارید اعلام کنید اما راهکار، افزایش قیمت بنزین نیست، شاید افزایش تدریجی قیمت خوب بود اما امروز یک راهکار نیست.

علی آبادی با اشاره به آلودگی شهرها، تصریح‌کرد: شاید امروز بحث خودروی برقی ضروری است و امکان دارد فردا مساله دیگری جایگزین آن شود.

کد خبر 72210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =