منظور: پایان چشم انتظاری مردم از طرح‌های نیمه‌ تمام مهمترین اولویت دولت است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت تمرکزی برای شروع طرح‌های جدید ندارد بلکه به دنبال آن هستیم که چشم انتظاری مردم برای بهره‌برداری از طرح‌های نیمه تمام به پایان برسد و از لذت خدمات آنها بهره‌مند شوند.

به گزارش اگزیم نیوز، داود منظور روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی شهرستان زرندیه افزود: افتخار دولت سیزدهم تکمیل طرح‌های نیمه تمام است و علاقه‌ای به شروع طرح‌های جدید ندارد بلکه پایان چشم انتظاری مردم از طرح‌هایی که چند دهه از شروع آنها می گذرد است تا طعم خدمت شیرین بهره پ‌برداری از آنها را بچشند.

وی بهسازی و توسعه راه‌های مواصلاتی و اصلاح نقاط حادثه خیز را از اولویت‌های توسعه‌ای دولت اعلام کرد و افزود: جان باختن سالانه حدود ۲۰ هزار نفر در حوادث جاده‌ای زیبنده مردم ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و لازم است که اقدامات توسعه ای برای کاهش این حوادث اقدامات توسعه ای تداوم پیدا کند.

منظور یادآور شد: در این بخش شهرستان‌های ساوه و زرندیه که یکی از دروازه‌های ورود به تهران است در کانون توجه قرار دارد تا در کنار تکمیل این زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات حمل و نقل شاهد کاهش و به حداقل رسیدن حوادث رانندگی در این شهرستان‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه به واسطه فعالیت‌های صنعتی استان مرکزی به ویژه شهرستان‌های زرندیه و ساوه پایین ترین نرخ بیکاری کشور را دارند، افزود: نرخ بیکاری کشور هم اکنون ۷.۶ درصد است اما این نرخ در استان مرکزی کمتر از ۶ درصد است و تلاش می‌شود در این شهرستان‌ها نیز همانند سایر نقاط کشور با تامین سرمایه در گردش زمینه ایجاد اشتغال بیشتر را فراهم کنیم.

طرح آمایش و توسعه زرندیه مورد بازنگری قرار می‌گیرد

رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: با همکاری استانداری استان مرکزی و این سازمان طرح آمایش و توسعه شهرستان زرندیه به عنوان یکی از مناطق صنعتی تولیدات غیر نفتی کشور مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

وی افزود: این بازنگری‌ها در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، راه‌های مواصلاتی و فرهنگ انجام می‌شود تا شهرستان بتواند به جایگاه واقعی خود برسد.

وی با اشاره به پتانسل های شهرستان زرندیه در بخش کشاورزی گفت: با توجه به مشکلات کم آبی به دلیل تنش آبی باید روش های جدید کشاورزی به ویژه کشت گلخانه ای عملیاتی و در حوزه کشاورزی صنعتی حرکت شود. طرح های توسعه کشاورزی صنعتی و با نیاز آبی کمتر باید در زرندیه تقویت شود.

وی نیاز اصلی حوزه خدمات درمان و سلامت شهرستان را احداث بیمارستان های جدید اعلام کرد و گفت: تلاش می شود با این اقدام شاخص تخت بیمارستانی و سایر شاخص های سلامت به بالاتر از متوسط کشوری برسد.

وی افزود: در سال های گذشته ساوه و زرندیه به مجموعه شهرستان های دانشگاهی کشور افزوده شدند و باید برای تبدیل شدن به کانون های اصلی آموزش عالی کشور از ظرفیت همسایگی تهران استفاده کنند.

وی گفت: اتصال بین مامونیه و بزرگراه ساوه یکی از طرح هایی است که باید اجرایی شود چرا که مسیر موجود غیراستاندارد است و تلفات جاده ای بالایی در بر دارد. باید تا پایان سال آینده تعریض و ایمن سازی آن با تامین اعتبار در دستور کار قرار گیرد. همچنین با تخصیص سهمیه قیر رایگان موضوع ساماندهی راههای روستایی و ایمن سازی نیز در دستور کار است.

کد خبر 72200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =