معاون وزیر نفت: ۸۰ درصد تجهیزات نفتی تولید داخل است

معاون وزیر نفت گفت: رویکرد وزارت در شرایط تحریم توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان بوده تا از تحریم یک فرصت بسازیم و اینک ۸۰ درصد تحهیزات نفتی در داخل کشور تولید می شود.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، جلیل سالاری در نشست بررسی طرح‌های کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی که در آبادان برگزار شد، افزود: اقدامات گسترده‌ای در ۲ سال اخیر برای تولید تجهیزات در داخل کشور انجام شده که اجرای طرح‌های فراسرزمینی پالایشی و صدور خدمات فنی و مهندسی از آن جمله است.

معاون وزیر نفت گفت: درهمین راستا، تاکنون سه تا چهار دانش فنی در شرکت‌های پالایشی در زمینه تولید کاتالیست، کمپرسورسازی و کیفی‌سازی نفت‌کوره به طور کامل بومی‌سازی شده است.

سالاری اظهار داشت: در زمینه کیفی سازی محصولات نفتی نیز با کمک شرکت‌های دانش بنیان، تولید نفت کوره در بسیاری از پالایشگاه‌های کشور به زیر ۱۰ درصد کاهش یافته و در برخی پالایشگاه‌ها هم به صفر رسیده است.

وی تصریح کرد: ظرفیت تولید پالایشگاه آبادان به ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است که مرحله دوم فاز ۲ این پالایشگاه، از محل افزایش ظرفیت تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید. با افزایش ظرفیت و کیفی‌سازی محصولات نفتی، ظرفیت تولید بنزین در کشور به ۱۲۹ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

معاون وزیر نفت گفت: بیش از ۱۰۲ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده در ۹ ماه نخست امسال از طریق خطوط لوله نفت به مبادی مصرف منتقل شده که از این میان ۵۳ میلیارد لیتر آن نفت خام و ۴۹.۳ میلیارد لیتر نیز فرآورده نفتی بوده است. همچنین ۲ میلیارد و ۵۱۷ میلیون لیتر سوخت مایع در ۹ ماه نخست سال‌ جاری به نیروگاه‌های کشور ارسال شده است.

معاون وزیر نفت گفت: انتقال نفت و فرآورده های نفتی کشور در این مدت(۹ ماه نخست امسال) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴.۵ درصد رشد داشته و در مقایسه با زمان آغاز بکار دولت سیزدهم، رشدی هفت درصدی را نشان می‌دهد.

یازدهمین نشست بررسی پیشرفت طرح‌های ارتقای کیفیت محصولات شرکت‌های پالایشی با اولویت کاهش میزان تولید نفت کوره به میزبانی شرکت پالایش نفت آبادان برگزار شد.

کد خبر 72198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =