رئیس اتحادیه طاقه فروشان پارچه: می‌توانیم به کشورهای منطقه پوشاک صادرات کنیم

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران با بیان اینکه پنج هزار واحد عرضه‌کننده پارچه در کشور داریم، گفت: در صورتی که تولید پوشاک رونق بگیرد، می‌توانید به کشورهای منطقه صادرات داشته باشیم که منجر به ارزآوری خواهد شد.

به گزارش اگزیم نیوز، محمد ولدخانی روز چهارشنبه در خصوص جلسه روز گذشته معاون اول رئیس‌جمهور با نمایندگان اصناف و تولیدکنندگان و رسیدگی به مشکلات این صنف، اظهار داشت: مشکل تولیدکنندگان پوشاک و عرضه‌کنندگان پارچه، قاچاق است که باید جلوی آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه کشور نیاز به تولید پوشاک دارد و برای تولید این کالا نیاز به تامین پارچه است که از طریق عرضه‌کنندگان صورت می‌گیرد، افزود: ورود پوشاک قاچاق در حالی به کشور صورت می‌گیرد که این افراد در مقابل عرضه پوشاک نه مالیات، نه بیمه و نه هزینه‌های جاری تولید را پرداخت می‌کنند و این امر باعث احساس تبعیض بین تولیدکنندگان پوشاک شده است.

ولدخانی با بیان اینکه تولید پوشاک ایرانی با کیفیت است، گفت: پوشاک قاچاق با قیمتی ارزان و کیفیتی پایین وارد بازار می‌شود و این امر مشکلاتی را برای کارگاه‌های تولیدی پوشاک ایجاد کرده است. در صورتی که تولید پوشاک رونق بگیرد به کشورهای منطقه صادرات خواهیم داشت که منجر به ارزآوری می‌شود.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران با اشاره به اینکه پنج هزار واحد عرضه‌کننده پارچه در کشور داریم، گفت: براساس آخرین آمار از سرانه مصرف پارچه در کشور در سال ۱۴۰۰، بین ۲۷ تا ۳۰ متر بود که این آمار به خاطر قاچاق نصف شده است.

کد خبر 72193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =