پیشنهاد وزیر اقتصاد برای تشکیل کارگروه مشترک تامین مالی بین بورس و بانک مرکزی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نهمیــن همایـش مـالی اسلامـی پیشنهاد کرد که کارگروه مشترک بین بورس و بانک مرکزی و سایر اضلاع که در تامین مالی حضور دارند، ایجاد شود و سیاست‌گذاری ها مبتنی بر پیشنهادات ارایه شده در این کارگروه باشد.

به گزارش اگزیم نیوز، سیداحسان خاندوزی روز دوشنبه در این همایش که به اهتمام انجمن مالی اسلامی ایران و با محوریت توسعه صنعت مالی اسلامی با تاکید بر مهار تورم و رشد تولید تشکیل شد، تاکید کرد از آنجا که در آستانه اجرای برنامه هفتم توسعه هستیم و اجرای آن از یک ماه دیگر آغاز می‌شود، باید تلاش کنیم عقب ماندگی ها و نارسایی ها در حوزه هایی نظیر بهره‌وری، شمول مالی و عدالت اقتصادی و.... را در برنامه ششم توسعه جبران کنیم.

وی در این همایش که با حضور رئیس شورای فقهی بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس تهران تشکیل شد، تاکید کرد: در ابتدای دهه ۹۰ عقب ماندگی‌های کمی با کشورهای اسلامی در مباحث صنعت مالی داشتیم اما در سال ۲۰۲۳ در شاخص‌های تامین مالی اسلامی رتبه سوم را داشتیم. البته تشکیل جلسات و همایش های انجمن مالی اسلامی می تواند در جبران چند سال رکود در ایجاد تحولات، تامین ابزارها و ایجاد نهادهای مناسب در حوزه صنعت مالی گره گشا باشد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه به پیشنهادهای کاربردی انجمن مالی اسلامی نیاز داریم، افزود: پیشنهادات سیاسی ارایه شده در کارگروه همایش نهم مالی اسلامی اردیبهشت ماه سال آینده و همزمان با آغاز برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا ایده‌های کارشناسی شده اجرایی شود و معتقدم کشور باید بیش تر از این ظرفیت نخبگانی انجمن مالی اسلامی استفاده کند.

در این همایش یکروزه که با حضور کارشناسان بازارهای مالی برگزار شد، از برترین های مالی اسلامی با ششمین جایزه مالی اسلامی، پنجمین جایزه پژوهش برتر مالی اسلامی در سه بخش رساله دکتری، پایان نامه ارشد و رساله حرفه ای (دی.بی.ای) و همچنین چهارمین جایزه کتاب برتر مالی اسلامی تقدیر شد.

کد خبر 72125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =