اهمیت ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای تکمیل زیرساخت‌های صنایع

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس معتقد است: ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به بازار سرمایه و هدایت سرمایه‌ها به بخش تولید به خصوص صنعت پتروشیمی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش اگزیم نیوز، محمدجواد عسکری روز چهارشنبه در رابطه با حمایت از بازار سرمایه و صنایع بنیادی در لایحه بودجه ۱۴۰۳، در گفت و گویی اظهار داشت: یکی از راهکارهای مهم برای حمایت از بازار سرمایه، جذب سرمایه‌های خارجی برای تکمیل زیرساخت‌های صنایع مهمی چون پتروشیمی، نفت و همچنین صنایع جانبی است.

وی افزود: آنچه که در لایحه بودجه ۱۴۰۳ برای نمایندگان مجلس اهمیت دارد، ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به بازار سرمایه و هدایت سرمایه‌ها به سمت بخش تولید به خصوص صنعت پتروشیمی است چرا که این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار بوده و آینده خوبی را برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد.

نگاه ویژه دولت و مجلس به صنعت پتروشیمی

به گفته وی، نگاه دولت و مجلس به صنعت پتروشیمی و جذب سرمایه برای آن بسیار خاص است چرا که اکثر کشورهای توسعه یافته دنیا هم برای صنایع مهم خود از جمله صنعت پتروشیمی ارزش ویژه‌ای قائل هستند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: به منظور تکمیل زیرساخت‌های صنایع مهم در کشور، تدابیر لازم و ضروری در بودجه ۱۴۰۳ و همچنین برنامه هفتم دیده شده است.

عسکری خاطرنشان کرد: جلوگیری از خام فروشی در صنایع نفتی و پتروشیمی یکی از اقدامات مهمی است که باید برای آن برنامه مدونی تدوین شود تا کشورهای دنیا به محصولات و تولیدات کشور ما وابستگی پیدا کنند. بنابراین در قالب یک برنامه زمان بندی باید از فضای خام فروشی به سمت تولید مواد اولیه برای کشورها حرکت کنیم تا شاهد ارز آوری بیشتر به کشور باشیم.

کد خبر 71618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =