افزایش سرعت بازرگانی هدف مهم راه‌آهن/اولویت اصلی، حمایت از بخش خصوصی است

مدیرعامل شرکت راه‌آهن، افزایش سرعت بازرگانی را هدف مهم این شرکت دانست و گفت: اولویت اصلی ما حمایت تمام قد از بخش خصوصی است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از وزارت راه و شهرسازی، "سیدمیعاد صالحی" در نشست با مالکان واگن باری بخش خصوصی افزود: بارهای مسیر ریلی بیشتر اوقات در مدت سه روز از شمال شرق کشور به بندر می‌رسد اما ۵۰ روز معطل تخلیه و ترخیص می‌شود و این موضوع به شدت بر کاهش سرعت بازرگانی تاثیر می‌گذارد.

وی گفت: اصلاحات انجام شده تاکنون، هیچگاه افزایش سرعت بازرگانی را به همراه نداشته است. گاهی عده ای از واگن باری به عنوان انبار استفاده می‌کنند تا دموراژ کشتی (کرایه معطلی، خسارت بیکارماندگی) ندهند.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: بهره وری مدیران مناطق انگیزه ای برای حمل واگن خالی ایجاد نمی‌کند و بیشتر به افزایش بارگیری توجه شده است نه افزایش سرعت حمل بار.

وی ادامه داد: برخی از مشکلات شرکت‌های حمل و نقل ریلی ریشه‌های ۳۰ تا ۵۰ ساله دارد که حل همگی به طور همزمان ممکن نیست، اما باید مبتنی بر انضباط برای حل تک تک آن‌ها برنامه ریزی کرد.

صالحی با اشاره به واگذاری مالکیت همه واگن‌های باری به بخش خصوصی گفت: تعمیرات و نگهداری واگن‌های باری بخش خصوصی نیز باید به عهده خودشان باشد، زیرا مشی راه آهن خروج از تصدی گری و تسهیل فضا از یک سو و نظارت از سوی دیگر است.

کد خبر 71321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =