جلوگیری از جهش ارزی در شرایط حساس منطقه‌ای/ نظارت بانک مرکزی بر بازار تقویت شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با ثبات ماه‌های قبل و سیاست بانک‌مرکزی اکنون شاهد نوسانات نسبتا اندک بازار هستیم.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، لطف الله سیاهکلی در گفتگویی افزود: امروز بازار ارز کشور ما در حساس‌ترین شرایط امنیتی منطقه به کار خود ادامه می‌دهد و در حالی که پتانسیل جهش بالا هم وجود داشت اما با ثبات ماه‌های قبل و سیاست بانک مرکزی در حال حاضر شاهد نوسانات نسبتا اندک بازار هستیم.

وی افزود: در حالی که برخی از کارشناسان تکانه‌های سنگین‌تری را برای بازار ارز در شرایط خاص امروز منطقه پیش بینی می‌کردند شاهد هستیم که بازار ارز ما کمترین تاثیر پذیری را از حوادث امنیتی منطقه داشته و دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته مطلوب ما این قیمت ارز نیست و ما پتانسیل آن وجود دارد که شاهد کاهش قیمت ارز در کشورمان باشیم؛ اما با توجه به اتفاقات سیاسی امنیتی منطقه این انتظار وجود داشت که قیمت ارز به رقم‌های بسیار بالاتر برسد که خوشبختانه اینگونه نشد.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: البته در اینجا باید به این نکته اشاره کرد که تصویب قانون جدید بانک مرکزی و سیاست تثبیت نیز در ایجاد ثبات ارز در بازار بی تاثیر نبوده و با افزایش اقتدار و اختیارات رئیس کل بانک مرکزی در این قانون ما شاهد اعمال نظارت بانک مرکزی به شکل قوی‌تر و بهتر بر وضعیت بازار ارز کشور هستیم.

کد خبر 71289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =