سرمایه‌گذاری مشترک ایران و قزاقستان در بنادر مازندران با دیپلماسی منطقه‌ای دولت سیزدهم

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: سرمایه گذاری مشترک ایران و قزاقستان در بنادر و مناطق آزاد مازندران باهدف افزایش صادرات و توسعه اقتصادی در راستای دیپلماسی منطقه ای دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدعباس حسینی روز جمعه در حاشیه بازدید هیات اقتصادی و تجاری کشور قزاقستان از ظرفیت های مازندران در گفت و گویی افزود: در سال گذشته یک هزار و ۳۲۰ ایرانی از استان منگستائو قزاقستان بازدید کردند که طبق رایزنی‌های انجام شده طرف مقابل خواستار رسیدن این رقم به ۱۰ هزار گردشگر است.
وی خاطرنشان کرد: توسعه پرواز مستقیم از مازندران به منگستائو قزاقستان از دیگر خواسته های ۲ طرف برای توسعه اقتصادی و گردشگری است که با برنامه ریزی دقیق و اصولی امیدواریم این مهم محقق شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان این که، منگستائو قزاقستان استانی صنعتی است، گفت: بنابراین می توان با شناسایی ظرفیت ها برای صادرات کالاهای مورد نیاز از مازندران به خارج از کشور اقدام کرد.

وی افزود: سرمایه گذاری مشترک در زمینه آبزی پروری، محصولات شیمیایی صنایع لبنی باجدیت در دستور کار است و با تلاش همگانی برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.
حسینی تصریح کرد: توجه به گردشگری سلامت و بهره مندی مازندران از ظرفیت گردشگران قزاقستانی و برگزاری اردوی ورزشی ورزشکاران در کشورهای ۲ طرف در نشست با طرف قزاقستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: معاون استاندار منگستائو قزاقستان به صورت رسمی از استاندار مازندران دعوت کرد تا در نوروز امسال در آیین فاخر نوروز در این کشور حضور یابد.
وی تصریح کرد: مازندران در زمینه تولیدات گلخانه ای و گل و گیاه ظرفیت بسیار خوبی دارد که باید برای صادرات این محصولات به کشور قزاقستان گام های مهمی برداشت.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: همکاری دانشگاه های ۲ استان مازندران ایران و منگستائو قزاقستان و افزایش سرمایه گذاری ها در حوزه داتش بنیان از دیگر خواسته های ۲ طرف بود.
حسینی گفت: تفاهم نامه شهرداری ساری و رییس مصلحت منگستائو قزاقستان منعقد خواهد شد که این تفاهم نامه در حوزه گردشگری تاثیر شایانی خواهد داشت.

طبق برنامه اتاق بازرگانی مازندران هیات تجاری منگستائو قزاقستان در سفر هفت روزه از بخش های مختلف استان مازندران بازدید می کنند.
بازدید از بنادر مازندران، واحد های تولیدی گل و گیاه، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، مناطق گردشگری از برنامه‌های این هیات تجاری قزاقستان به مازندران است. همچنین نشست مشترک با فعالان اقتصادی و مدیران دستگاه‌های اقتصادی با استان و بازدید از موزه های تاریخی و فرهنگی و دیدار با اعضای شورای شهر ساری از دیگر برنامه‌های هیات تجاری منگستائو قزاقستان است.

کد خبر 71272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =