بررسی راهکارهای تعامل و همکاری میان بانک توسعه صادرات و منطقه آزاد چابهار

جلسه بررسی افزایش همکاری و تعامل بین بانک توسعه صادرات ایران و منطقه آزاد چابهار با هدف پیشبرد و اجرای ماموریت های مشترک این دو مجموعه در جهت گسترش صادرات غیرنفتی برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، عضو هیات مدیره این بانک، با اشاره به دستاوردهای حضور در نمایشگاه صادرات کالا به پاکستان، گفت: دیدار و تعامل با مدیران مجموعه های فولادی، پتروشیمی و صنایع تولیدی منطقه آزاد چابهار در حاشیه نمایشگاه مذکور، فرصت مغتنمی برای توسعه تعاملات بانکی و تبیین سیاست های جدید و معرفی بسته خدمات و تسهیلات بانک توسعه صادرات بود.
عباس هنرمند، ضمن تبیین برنامه ها و اولویت های حمایت از صادرات غیرنفتی، اظهار داشت: بانک توسعه صادرات ایران آمادگی دارد در حوزه ماموریت و وظایف محوله، نقش تسهیلگری خود را با ارایه تسهیلات سرمایه در گردش و خدمات بانکی جامع به فعالان اقتصادی در مناطق آزاد ایفا کند.
عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران در ادامه از آمادگی این بانک برای همراهی با منطقه آزاد چابهار در جهت حمایت از پروژه های منتهی به صادرات خبر داد و افزود: برای انعقاد تفاهم نامه همکاری ها و تعاملات بانکی میان بانک توسعه صادرات و منطقه آزاد چابهار باید اقدامات اولیه به صورت دقیق و کارشناسی بررسی شود.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز گفت: منطقه آزاد چابهار و بانک توسعه صادرات ایران، اهداف اقتصادی مشترک دارند که مهمترین آن توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی است.
امیر مقدم با بیان اینکه تقاضا برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار نسبت به سال گذشته افزایش مطلوبی داشته، تعهد پذیری را مهمترین انتظار سرمایه گذاران از مسئولان این منطقه دانست و تاکید کرد به طور قطع تحقق این انتظار بدون حضور بانک های توسعه ای محقق نخواهد شد.
وی با ترسیم نقشه راه آینده در دو مقطع کوتاه و بلندمدت، افزود: اعطای بسته های مالی مختص مناطق آزاد، تامین مالی مطلوب سرمایه گذاران در قبال انتقال جریان وجوه آنها در بانک عامل، تامین مالی پروژه های در دست اجرا توسط کارفرمای منطقه آزاد و ده ها زمینه همکاری دیگر از جمله فرصت هایی است که می تواند در قالب انعقاد یک تفاهم نامه هدفمند سبب تحقق اهداف مشترک بانک توسعه صادرات ایران و مناطق آزاد چابهار شود.

کد خبر 71166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =