رشد ۲۲ برابری مصرف برق کشور در طول ۴۵ سال گذشته

وزارت نیرو اعلام کرد: صنعت برق کشور در طول ۴۵ سال گذشته شاهد پیشرفت‌های کمی و کیفی قابل‌توجهی بوده است که از جمله نتایج آن افزایش بیش از ۲۲ برابری میزان مصرف برق کشور در طول این سال‌ها بوده است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از وزارت نیرو، در سال ۱۳۵۷ کل مصرف برق کشور ۱۴ میلیارد کیلووات‌ساعت بود که این رقم در پایان سال ۱۴۰۱ به ۳۱۷ میلیارد کیلووات‌ساعت رسیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در طول سال‌های اخیر بیش از ۵۰ درصد انرژی برق کشور در بخش مولدها یعنی صنعت و کشاورزی به مصرف رسیده است.

به‌ عنوان‌ مثال در حالی در سال ۱۳۵۷ میزان مصرف برق در بخش صنایع کشور ۵ میلیارد کیلووات‌ساعت بود که این رقم در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۲۳ برابری به ۱۱۵ میلیارد کیلووات‌ساعت رسید.

تنها در سال گذشته بخش کشاورزی و صنعت در مجموع ۵۰.۸ درصد از کل برق مصرفی کشور را به خود اختصاص دادند.

همچنین در طول سال‌های گذشته بخش خانگی همواره چیزی حدود ۳۰ درصد مصرف برق را به خود اختصاص داده است و تنها در سال گذشته در این بخش ۳۱ درصد برق مصرف شد که البته نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش ۲.۶ درصدی داشت.

برساس این گزارش در طول سال‌های گذشته و در جریان تعدیل و بهینه‌سازی روشنایی معابر، سهم این بخش در مصرف برق روندی کاهشی داشته است و از ۵ درصد در سال ۱۳۷۷ به ۱.۶ درصد در سال ۱۴۰۱ رسید.

کد خبر 71134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =