افزایش ۱۲ درصدی تولید سیمان با همکاری وزارت نیرو برای تامین انرژی محقق شد

رییس هیات مدیره انجمن صنعت سیمان گفت: در تابستان امسال فکر می کردیم به خاطر محدودیت در تامین انرژی با کاهش تولید روبرو شویم که با همکاری وزارت نیرو و شخص وزیر شاهد رشد ۱۲ درصدی در تولید سیمان بودیم.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، «حمید فرمانی» شنبه شب در جشن ۹۰ سالگی سیمان اظهار داشت: با این افزایش تولید جلوی نوسانات قیمتی گرفته شد به گونه ای که میانگین قیمت سیمان در اول تابستان تا پایان آن در کل کشور یکسان بود، تنها در برخی مناطق و به صورت جزیی نوساناتی وجود داشت که آن نیز بتدریج رفع شد.

وی معتقد است: صنعتگران اقدام به تولید سیمان می کنند تا برای تامین نیاز کشور به سمت واردات نرویم، ضمن آنکه ظرفیت اسمی کشور در این بخش در حال حاضر معادل ۹۰ میلیون تن در سال است و ۷۲ میلیون تن ظرفیت تولید داریم.

وی تاکید کرد: مساله مهم در صنعت سیمان تامین انرژی پایدار است ضمن اینکه وزارت نیرو نیز محدودیت هایی در تولید صنعت برق دارد از این رو وارد فضای ایجاد نیروگاه های خود تامین شده ایم تا سال آینده بخشی از انرژی مورد نیاز را توسط این نیروگاه ها تامین خواهیم کرد.

فرمانی تاکید کرد: سرمایه گذاران نیز برای این نیروگاه ها اعلام علاقه مندی کرده اند تا نیاز صنعت سیمان را با تامین انرژی پایدار مرتفع کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر حمایت از تولید تاکید کردند، گفت: در سال های اخیر آنچه در محافل کلیدی در آن بحث می شود، اقتصاد و تولید است.

رییس هیات مدیره انجمن صنعت سیمان بیان داشت: جوانان با دانش خود و پیشکسوتان با تجربه توانسته اند در عرصه تولید ورود کنند به طوری که صنعت سیمان تاکنون نقش مهمی در توسعه و آبادانی کشور داشته است.

کد خبر 71116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =