تامین از راه تولید داخل راهبرد وزارت جهاد کشاورزی است

وزیر جهادکشاورزی بر تامین نهاده‌های کشاورزی از راه تولید داخلی تاکید کرد و گفت: تامین کنندگان نزدیک اولویت برنامه واردات نهاده‌های کشاورزی است.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، «محمدعلی نیکبخت» در بازدید از موسسه جهاد استقلال، در حضور مدیرعامل و روسای موسسات زیرمجموعه این موسسه افزود: جهاد استقلال در زمان ادغام جهاد سازندگی و کشاورزی خود را به خوبی نشان داد و کارهای بزرگی را به سرانجام رساند.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: جهاد استقلال باید در صادرات و واردات بازوی قدرتمند وزارت جهادکشاورزی باشد و سهم بازار را از تامین کالاهای اساسی در اختیار گیرد.

نیکبخت تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی حامی جهاد استقلال در تمام زمینه‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: تمام نهالستان‌ها و ایستگاه‌های تولید بذر نهال باید در اختیار این موسسه قرار گیرد و با این شرکت قرارداد بسته شود تا نهال مورد نیاز کشور را تولید و تامین کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که باید از ظرفیت‌های جهاد استقلال استفاده شود تا بتوانیم بازار را تنظیم کنیم، گفت: یکی از راهبردهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی این است که تامین از طریق تولید داخل انجام شود که برای این امر حدود ۹ برنامه تدوین کرده‌ایم که در هیات دولت مطرح شده و در هفته‌های آتی اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر این که نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی کشاورزی باید از کشورهای همسایه مانند هند و پاکستان تامین شود، تصریح کرد: در صادرات محصولات کشاورزی هم اولویت ما تامین نیاز کشورهای همسایه است و این معاملات و تجارت می‌تواند تعاملات سیاسی کشور با همسایگان را تحکیم کند.

کد خبر 70831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =