محرابیان: دولت سیزدهم طرح‌های آب و برق کشور را احیا کرد

وزیر نیرو گفت: بسیاری از طرح‌های آب و برق کشور پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، تعطیل یا با سرعت اندکی در حال تکمیل بود که این روند با آغاز به کار دولت مردمی تغییر کرده و طرح‌ها با سرعت مناسب در حال تکمیل است.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، علی اکبر محرابیان در آیین تجهیز ۸۰ مسجد و حسینیه اندیمشک در سالن شهید سروندی این شهرستان افزود: دولت سیزدهم در شرایطی کارش را آغاز کرد که کشور با خاموشی‌های سراسری و تنش آبی گسترده مواجه بود لذا طرح‌های متعددی برای رفع مشکل پایداری آب و برق در کشور و خوزستان اجرا شد و به بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: نخستین حضور هیات دولت و رییس جمهور پس از رای اعتماد از مجلس به خوزستان بود که این سفر نشان داد دولت سیزدهم برای گره گشایی از مسایل مبتلا به این استان اهتمام ویژه دارد.

وزیر نیرو تاکید کرد: تابستان ۱۴۰۰ استان‌های مختلف کشور از جمله خوزستان با مشکلات فراوان در تامین آب و برق پایدار مواجه بودند به همین دلیل با آغاز به کار دولت سیزدهم اقدام‌های گسترده‌ای برای ارتقای آب و برق کشور آغاز شد.

وی ادامه داد: مطالبه به حق مردم خوزستان بهره مندی از آب شرب باکیفیت و تامین برق پایدار بود که در اولویت فعالیت‌های دولت مردمی قرار گرفت به گونه‌ای که امروز از شمال تا جنوب این استان طرح‌های متعددی در بخش آب و برق خوزستان فعال شده یا آماده بهره‌برداری است.

محرابیان، طرح آبرسانی غدیر را طرحی عظیم و بی‌نظیر در کشور دانست و تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح در اردیبهشت امسال به دست آیت الله رییسی بیش از ۶۰ درصد استان خوزستان از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره‌مند شدند.

وی گفت: نیروگاه، خطوط، شبکه‌ها و پست‌های متعددی طی ۲ سال اخیر در کشور به ویژه خوزستان با اهتمام دولت سیزدهم عملیاتی و اجرایی شد که ثمره این اقدام گذر با کمترین مشکل از تابستان امسال و پارسال بود.

وزیر نیرو اضافه کرد: تامین آب پایدار برای اندیمشک نیاز به کار متفاوتی داشت که با مطالعه انجام شده، تامین آب این شهرستان از سد و رودخانه دز با پیگیری استاندار خوزستان در دستور کار قرار گرفت و با اقدام‌های انجام شده طرح جامع آبرسانی اندیمشک در کمترین زمان ممکن آماده بهره‌برداری شده است.

وی گفت: طرح جامع آبرسانی اندیمشک اکنون در مرحله افتتاح آزمایشی است و به زودی با طی کردن این مرحله به طور رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

محرابیان با اشاره به بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس اف دوکوهه اندیمشک در اردیبهشت امسال افزود: این نیروگاه جزو نیروگاه‌های پربازده با فناوری پیشرفته است که در زمان کوتاهی اجرایی و وارد مدار شد و برای تکمیل این طرح نیز پست پرقدرت در محل نیروگاه در حال احداث است که این پست نیز به زودی وارد مدار می‌شود.

دولت سیزدهم برای پایان تنش آبی در اندیمشک سنگ تمام گذاشت

سرپرست فرمانداری اندیمشک نیز در این آیین با تجلیل از نگاه ویژه دولت مردمی به این شهرستان گفت: طرح‌های ماندگاری برای پایان تنش آبی در اندیمشک طی ۲ سال اخیر بهره‌برداری شده یا در دست اجراست.

یوسف زمانی اصل ادامه داد: مهم‌ترین طرح آبرسانی در اندیمشک احداث پروژه آبگیر قلعه مختار، احداث ۱۱ حلقه چاه آب، احداث مخزن تأسیسات آبرسانی شهر حسینیه و شهر آزادی و آبرسانی به ۳۲ روستای الوار گرمسیری با چشم انداز ۲۰ ساله است.

وی با اشاره به توجه دولت مردمی به انجام مسئولیت‌های اجتماعی گفت: امروز به همت دولت سیزدهم و استاندار ۲۴۰ کولر دوتیکه و ۴۰۰ تخته فرش میان ۸۰ مسجد و حسینیه این شهرستان توزیع می‌شود.

نخستین واحد تولید فرومنگنز متوسط کربن و کم کربن کشور نیز جمعه شب با حضور وزیر نیرو در اندیمشک به بهره‌برداری رسید. این خط تولید ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن فرو منگنز متوسط کربن و ۱۰ هزار تن فرومنگنز کم کربن را دارد که با بهره‌برداری از این خط برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر غیرمستقیم شغل ایجاد شد.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو عصر پنجشنبه برای بازدید از طرح‌های آبرسانی خوزستان وارد فرودگاه آبادان شد. وی برای افتتاح چند طرح آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان، بازدید از طرح‌های آب و فاضلاب و همچنین تصفیه خانه‌های شهرهای آبادان، خرمشهر، ایذه، دزفول دارخوین به خوزستان سفر کرده است.

آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه کوت امیر و غرب اهواز، آغاز عملیات اجرایی آبرسانی فدک، شرکت در نشست شورای هماهنگی صنعت آب و برق خوزستان، بازدید از سد و نیروگاه مسجدسلیمان، آغاز عملیات اجرایی طرح سازه آبگیر دزفول از جمله برنامه‌های وزیر نیرو در سفر دو روزه وی به خوزستان اعلام شده است.

کد خبر 70657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =