رشد ۴۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا از بندر امیرآباد به آسیای میانه

مدیرکل بنادر ودریانوردی امیرآباد گفت: تخلیه و بارگیری در بندرامیرآباد طی ۹ ماه سال جاری، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۷ درصدی داشت.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، محمدعلی موسی پور با اعلام تخلیه و بارگیری ۳ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۱۲۲ تن کالا در بندر امیرآباد طی ۹ ماه سال جاری، از رشد ۴۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با زیر ساخت‌های ایجاد شده در زمینه نگهداری غلات و بهره برداری از شقوق مختلف حمل و نقل، پیش بینی می‌شود رکورد تازه‌ای تا پایان سال در زمینه تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد به ثبت برسد.

وی همچنین با اشاره به سهم ۵۹ درصدی بندر امیرآباد از تجارت دریای خزر، تأکید کرد: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه ساخت سیلو، مخازن و انبار مسقف و همچنین موقعیت بندر امیرآباد در کریدور شمال – جنوب و اتصال به شبکه ریل سراسری، جذب کالا در این بندر رشد مطلوبی داشته است و امیدواریم با تقویت توان تجهیزاتی و ارائه خدمات مطلوب به ذی‌نفعان بتوانیم این سهم را حفظ کرده و آن را ارتقا دهیم.

حمل بیش‌از ۶۶ هزار تن کالا از طریق ریل

مدیرکل بندر امیرآباد در ادامه به نگاه ویژه استان به صادرات مرکبات از طریق حمل دریایی از بندر امیرآباد اشاره و خاطرنشان کرد: در پی احصای چالش‌های صادرات مرکبات و محصولات کشاورزی و ایجاد خط سبز گمرکی بین بنادر امیرآباد و بندر ماخاچ کالا، پیش بینی می‌کنیم رشد صادرات از این بندر بیش از گذشته شود.

موسی پور همچنین با اشاره به ارسال اخیر یک محموله غلات از طریق حمل ریلی از بندر امیرآباد به مقصد بندر خشک پیشگامان یزد، افزود: با راه اندازی و توسعه حمل و نقل ریلی تحولی در این نوع حمل و نقل در بندر امیرآباد شکل گرفت و امید است با توجه به حمل بیش از ۶۶ هزار تنی از طریق ریل تراز آن تا پایان سال از رشد خوبی برخوردار شود.

مدیرکل بندر امیرآباد آماری از ترابری کالا در بندر امیرآباد در ۹ ماه گذشته ارائه کرد که بر این اساس حدود ۸۰۰ فروند شناور، ۱۶۰ هزار و ۶۸۹ دستگاه کامیون و هزار و ۵۴۱ دستگاه واگن، جهت جابه‌جایی کالا به بندر امیرآباد تردد داشته‌اند.

کد خبر 70410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =