صدور بیش از ۸ میلیارد دلار کالا از گمرکات بوشهر

ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک بوشهر اعلام کرد که هشت میلیارد و ۲۶۴ میلیون دلار کالا در ۹ ماه گذشته از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش اگزیم نیوز، علی سلیمانی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مدت یادشده ۲۳ میلیون و ۲۵ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر با رشد ۹ درصدی از نظر وزنی صادر شده است، افزود: عمده کالاهای صادراتی از این گمرکات شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، سنگ گچ و گچ بنایی، سبزی و صیفی تازه بوده است.

مدیرکل گمرک بوشهر، خرما، گوجه فرنگی، سیمان و انواع آبزیان را از محصولات ویژه صادراتی استان بوشهر عنوان و تصریح کرد: بیشترین حجم کالاهای استان بوشهر به ترتیب به چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، قطر و ویتنام صادر شده است.

وی ادامه داد: در مدت یادشده ۴۷۲ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۵۹۲ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن بدون تغییر و از نظر ارزش ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سلیمانی اضافه کرد: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل ماژول نمایشگر، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، انواع پارچه، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، انواع بلبرینگ و رولبرینگ، موز، لاستیک، بلندگو، الکتروموتور و انواع پمپ و واتر پمپ خودرو است.

ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: بیشترین حجم کالاهای وارداتی کشور از طریق گمرکات استان بوشهر مربوط به کشورهای امارات متحده عربی، چین، فیلیپین، روسیه، هند، ژاپن، کره ، ترکیه، سریلانکا و هنگ کنگ است.

کد خبر 70282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =