رشد ۸۱ درصدی تولید خودروی سواری توسط بخش خصوصی

بررسی وضعیت تولید خودروی سواری حاکی از آن است که تولید خودرو در کشور توسط بخش خصوصی در ۹ ماه از سال جاری (تا پایان آذر) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز در ۹ ماهه ابتدای امسال ۱۷۹ هزار و ۴۹۱ دستگاه خودرو سواری و در ۹ ماهه ابتدای سال گذشته ۹۹ هزار و ۲۹ دستگاه خودروی سواری در کشور توسط بخش خصوصی تولید شده است.

مقایسه وضعیت تولید خودروی سواری در ۹ ماهه ابتدای سال جاری با وضعیت تولید خودروی سواری در ۹ ماهه سال گذشته حاکی از آن است که تولید خودروی سواری توسط بخش خصوصی ۸۱ درصد رشد داشته است.

رشد ۸۱ درصدی تولید خودروی سواری توسط بخش خصوصی

تولید وانت در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ در بخش خصوصی در مجموع ۲۴ هزار و ۶۷۸ دستگاه و در ۹ ماهه سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۲۰ دستگاه بوده که مقایسه میزان تولید حاکی از آن است که تولید وانت در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ در مجموع ۳۳ درصد رشد داشته است.

تولید ون نیز در بخش خصوصی در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد کاهش داشته است و تولید مینی بوس و مدیل باس توسط بخش خصوصی در مدت یاد شده ۲۰ درصد کاهش داشته است.

در ۹ ماهه ابتدای سال گذشته ۴۹۰ دستگاه اتوبوس و در ۹ ماهه ابتدای سال جاری ۳۳۱ دستگاه اتوبوس توسط بخش خصوصی تولید شده است که مقایسه این ارقام حاکی از آن است که تولید اتوبوس در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد کاهش داشته است.

تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ نسبت به ۹ ماهه ابتدای سال گذشته ۴۸ درصد رشد داشته است.

براساس آمار منتشر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید انواع خودرو توسط بخش خصوصی در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد افزایش یافته است.

در ۹ ماهه ابتدای امسال ۲۲۳ هزار و ۴۴۲ دستگاه و در ۹ ماهه سال گذشته ۱۳۲ هزار و ۲۱۸ دستگاه انواع خودرو توسط بخش خصوصی تولید شده است.

به گفته عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صمت در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور ۲۳ درصد بوده است.

کد خبر 70248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =