وزیر کار: ۹۷۰ هزار فرصت شغلی از ابتدای سال ایجاد شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بستر اطلاعاتی و داده‌محور را لازمه رونق اشتغال در کشور دانست و گفت: با گذشت ۹ ماه از سال میزان ایجاد اشتغال روند مناسبی را طی می‌کند و تا امروز بیش از ۹۷۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» روز پنجشنبه در بازدید از مرکز نظام جامع اطلاعات بازار کار اظهار داشت: طراحی و راه‌اندازی سامانه‌های جامع اطلاعات بازار کار در آینده نزدیک بخش عمده‌ای از نیازهای داده‌محور اشتغال کشور را مرتفع خواهد کرد.

وی افزود: با داشتن اطلاعات جامع و دقیق می‌توان به برنامه‌ریزی مناسب و نظارت دقیق و اثرگذار در حوزه اشتغال کشور دست پیدا کرد.

مرتضوی گفت: با گذشت ۹ ماه از سال ۱۴۰۲ میزان ایجاد اشتغال روند مناسبی را طی می‌کند و تا امروز بیش از ۹۷۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد از تعهد ایجاد اشغال سالانه یک میلیون نفر دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ محقق شده است.

وزیر کار از صحت‌سنجی ۷۱ درصدی ایجاد اشتغال براساس سامانه رصد اشتغال خبر داد و گفت: همه مدیران‌کل استانی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه اجرایی اشتغال‌آفرین در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ اهتمام ویژه‌ای انجام دهند.

«محمود کریمی‌بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بازدید گزارشی کامل از سامانه‌های فعال نظام جامع اطلاعات بازار کار(سامانه رصد اشتغال کشور، سامانه جامع تسهیلات، سامانه اشتغال اتباع خارجی، سامانه جستجوی شغل و سامانه پایش اشتغال کشور) ارائه کرد.

کد خبر 70238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =