همکاری‌های اقتصادی و برقی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد

دبیر ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان گفت: ارتباط الکتریکی میان ایران و تاجیکستان، مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان، روابط تجاری و مالی در این اجلاس ایجاد شد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از وزارت نیرو، مجتبی اکبری با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان ادامه داد: تأکید بر بررسی و همچنین دستیابی به بندها و اسناد در حوزه‌های اقتصادی، بازرگانی، فرهنگی و اجتماعی در جهت عملیاتی و اجرایی‌شدن آن در این اجلاس سه‌روزه موردتوجه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک سال طرف تاجیکستانی و دستگاه‌های ایرانی بر سر موضوع‌های بندهای موردنظر طرفین، بحث داشته‌اند، گفت: مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان، روابط تجاری، ارتباط الکتریکی میان ایران و تاجیکستان، بحث‌های مالی و سایر موضوعات دیگر را در این کمیسیون مدنظر قرار خواهیم داد.

بنابراین گزارش در راستای اهداف این اجلاس "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو با "امامعلی رحمان" رئیس‌جمهور جمهوری تاجیکستان در جهت گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور در این اجلاس ملاقات می‌کند.

اجلاس مشترک همکاری‌های ایران و تاجیکستان توسط دبیران کمیسیون مشترک دو کشور برگزار شده است و آئین اختتامیه که شامل امضا و مبادله سند همکاری است، با حضور رؤسای کمیسیون مشترک (وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان) برگزار می‌شود.

این اجلاس از امروز (سه‌شنبه) گشایش‌یافته و تا پنجشنبه به میزبانی وزارت انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان در شهر دوشنبه ادامه یابد.

کد خبر 70163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =