عزم وزارت صمت بر افزایش حداکثری ظرفیت تولید صنایع ریلی

مدیرکل دفتر صنایع ریلی و دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت از خالی ماندن ۶۰ تا ۸۰ درصدی ظرفیت تولید صنایع ریلی خبر داد و بر عزم وزارت صمت در فعال‌سازی حداکثری ظرفیت تولیدکنندگان تاکید کرد.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت صمت، «روح‌الله ارجمندی» با بیان اینکه براساس استراتژی مقام‌عالی وزارت و معاونت صنایع حمل و نقل و دفتر صنایع ریلی در وزارت صمت میزبان تولیدکنندگان محصولات ریلی بودیم، اظهار داشت: مقرر شده است سلسله جلساتی با فعالان تولید، قطعه سازان و بهره‌برداران حوزه ریلی داشته باشیم و چالش‌ها و دیدگاه‌های فعالان این صنعت را بررسی کرده تا با کمک هم بتوانیم چالش‌ها را برطرف کنیم و صنایع ریلی را به جایگاه درخور و مناسب این صنعت برسانیم.

وی افزود: امروز (دوشنبه) در نخستین نشستی که در خدمت تولید کنندگان بودیم بحث ساختار شکست، خودکفایی و عمق داخلی‌سازی محصولات و احصای ظرفیت واقعی تولید و توانمندی‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. بررسی استانداردهای تولید و تجربه‌ها و ظرفیت‌های صادرات و کمک به اخذ استانداردهای صادراتی برای ورود به بازارهای جدید را نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

مدیرکل دفتر صنایع ریلی و دریایی وزارت صمت گفت: تلاش می‌کنیم با تشکیل کنسرسیوم و تجمیع توانمندی‌ها و افزودن محصولات جدید به سبد محصولات تولیدکنندگان و حمایت از صادرات، ظرفیت‌های تولید داخل را افزایش دهیم.

وی با بیان این که اگر ظرفیت‌های تولید داخل را به خوبی فعال کنیم، نیازی به واردات واگن و لوکوموتیو و بسیاری از تجهیزات مورد نیاز صنعت ریلی نخواهیم داشت، یادآور شد: دغدغه‌ای که شرکت‌های تولیدی فعال در حوزه ریلی دارند، عموما بر فعال نبودن ظرفیت تولید به‌صورت کامل و استفاده آنها از ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت تولید است. بنابراین با کار سپردن به شرکت‌های داخلی می‌توان ۶۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت شرکت‌ها که در حال حاضر خالی مانده، را پر کرده و قابلیت‌های این شرکت‌ها را به نحو احسن فعال کنیم.

مدیرکل صنایع ریلی دریایی وزارت صمت گفت: این جلسات ادامه خواهد داشت و جمع‌بندی این جلسات، برنامه راهبردی سال ۱۴۰۳ وزارت صمت در صنایع ریلی خواهد بود تا نیاز کشور با اتکا و حمایت حداکثری از صنایع و تولیدکنندگان داخلی صنعت ریلی، برآورده شود.

کد خبر 70115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =