افزایش دو برابری تسهیلات ودیعه مسکن

شورای پول و اعتبار در جلسه امروز خود، سقف پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن توسط شبکه بانکی را از ۴۰ هزار میلیارد تومان به ۸۰ هزار میلیارد تومان و همچنین مبلغ تسهیلات فردی «ودیعه مسکن» و «بهسازی و نوسازی مسکن» را به حدود ۲ برابر افزایش داد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از بانک مرکزی، رئیس کل بانک مرکزی در خصوص مصوبات یکهزار و سیصد و هفتاد و سومین جلسه شورای پول و اعتبار گفت: دو مصوبه در خصوص تسهیلات مسکن با توجه به اینکه طرح جهش مسکن ملی در حال انجام است و یکی از اهداف ما در نظام بانکی تامین مالی طرح جهش مسکن می باشد، در این جلسه شورا به تصویب رسید.

محمدرضا فرزین تصریح کرد: سقف تسهیلات ودیعه مسکن از محل منابع موضوع ماده ۴ قانون جهش مسکن است با افزایش دو برابری از سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید و به تبع آن سقف افزایش تسهیلات فردی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای پول و اعتبار افزود: سقف تسهیلات ودیعه مسکن در شهر تهران از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها از ۷۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها از ۴۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. همچنین تسهیلات ودیعه مسکن که پیش از این در روستاها تعریف نشده بود، مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته شد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به افزایش سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به عنوان دومین مصوبه جلسه شورا گفت: بر اساس این مصوبه سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. نرخ سود این تسهیلات نیز ۵ درصد در نظر گرفته شده است تا منجر به رونق ساخت و ساز در مناطق روستایی و شهرهای کوچک شود.

کد خبر 69942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =