وزیر جهاد کشاورزی: مسئولان فاسد در هر سطحی عزل می‌شوند

وزیر جهادکشاورزی از برخورد شدید با رانت، فساد و انحصار خبر داد و گفت: در صورت اثبات فساد، مسئول در هر سطحی باشد؛ عزل می‌شود زیرا این خط قرمز است و در ستاد و استان جاری خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت در نشست شورای معاونین و مدیران از تعهد خود به رییس دولت مردمی گفت و تاکید کرد: نظارت و حساب‌کشی در همه زمینه‌ها وظیفه مسوولان است و اگر تخلفی صورت گرفت، به سرعت پیگیری شود.

وی بر مبارزه با فساد، تکریم ارباب رجوع، تقویت صندوق بیمه کشاورزی و اولویت واردات از کشورهای پیرامون، تاکید کرد و از پایان محدودیت در سرمایه‌گذاری در این حوزه خبر داد.

نیکبخت با اشاره به برخی رفتارها در مواجهه با ارباب رجوع، گفت: تکریم ارباب رجوع از خطوط قرمز دولت است و برخورد نامناسب با مراجعه‌کنندگان در دولت مردمی جایگاهی ندارد. بخش زیادی از مشکلات و مراجعات کشاورزان، بهره‌برداران و مردمی که از روستا و شهرستان به تهران می‌آیند، در همان محل قابل حل است.

وزیر جهادکشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به الزامات سرمایه‌گذاری در زیربخش‌های کشاورزی پرداخت و گفت: هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری نخواهیم داشت بنابراین ستاد دستورالعمل‌ اصلاحی را تهیه و ابلاغ کند، این دستورالعمل‌ها به گونه‌ای طراحی شود که رؤسای سازمان‌ها بتوانند؛ موافقت اصولی،پروانه بهره‌برداری و تأسیس را در خود استان صادر کنند.

وی افزود: از این پس ارجاع سرمایه‌گذار به تهران، جای سؤال دارد، علاوه بر این؛ پروانه بهره‌برداری واحدهای کوچک سنتی به سهولت صادر شود و برای رونق تولید در روستاها، محدودیت‌ها برداشته شده و پروانه‌ها تمدید شود.

وزیر جهادکشاورزی صندق بیمه کشاورزی را تکیه‌گاه مطمئنی در حوادث کشاورزی خواند و گفت: تقویت این صندوق لازم است و بیمه‌گزاری خارج از آن ممنوع و یک تخلف مشهود است، زیرا صندوق بیمه کشاورزی جور حوادث را می‌کشد و هزینه‌کرد منابع جز در این صندوق قابل قبول نیست.

نیکبخت گفت: هیچ انسدادی در صادرات محصولات کشاورزی نداریم، کشاورزان و تولیدکنندگان باید در بازارهای بین‌المللی نقش‌آفرین باشند، اعتقاد براین است که صادرات جریان تولید را دوام می‌بخشد.

وزیر جهادکشاورزی در همین حال افزود: کارهای خوبی در تعاملات بین‌المللی صورت پذیرفته و لازم است؛ تفاهم‌نامه‌ها، توافقات، مراودات دو و چند جانبه و اجلاس‌های مشترک به قرارداد و پروتکل‌های اجرایی منتهی شود، از این رو همکاری نزدیک با بخش اقتصادی وزارت امورخارجه تسهیل کننده است.

نیکبخت بر ضرورت اولویت همکاری با همسایگان و کشورهای منطقه تاکید کرد و گفت: برای رفع کمبودها، واردات کالا از مبادی نزدیک و کشورهای پیرامون به دلیل صرفه اقتصادی و هزینه کمتر، راهبرد وزارت جهادکشاورزی است که باید از سوی معاونت بازرگانی و دفتر بین‌الملل مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است؛ بررسی مسائل واحدهای خدمات کشاورزی و تعاریف جدید در وظایف این واحدها، دستور کار نشست آتی خواهد بود.

کد خبر 69891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =