بیش از ۴.۵ میلیون خانواده فاقد مسکن هستند

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در بخش مسکن ثبت نامی که از متقاضیان واجد شرایط کشور داشته‌ایم، بیش از ۴.۵ میلیون خانواده ثبت نام کرده‌اند و طبق بررسی‌های ما این خانواده‌ها تسهیلات دریافت نکرده‌اند و فاقد مسکن هستند و ما این مطلب را با مدارک و مستندات ارائه می کنیم.

به گزارش اگزیم نیوز، ارسلان مالکی روز چهارشنبه در دوازدهمین کنفرانس ملی سازه و فولاد و اولین کنفرانس ملی نوردکاران فولادی، صنعت فولاد را موتور محرکه بخش مسکن دانست و افزود: اگر بخش مسکن را به عنوان پیشران کشور بدانیم، صنعت فولاد موتور محرکه این بخش به شمار می‌آید لذا امیدواریم با این همایش و اتفاقات خوب، صنعت فولاد در صنعت ساختمان به جایگاه بهتر و در شأن شایسته قرار گیرد.

وی با اشاره به عدم پرداخت تسهیلات در بخش‌هایی از مسکن ثبت نامی، گفت: در بخش مسکن ثبت نامی که ما از متقاضیان واجد شرایط کشور داشته‌ایم بیش از ۴.۵ میلیون خانواده ثبت نام کرده‌اند و طبق بررسی‌های ما این خانواده‌ها در جهاتی تسهیلات دریافت نکرده‌اند و فاقد مسکن هستند و ما این مطلب را با مدارک و مستندات ارائه می کنیم.

وی در خصوص اراده دولت سیزدهم برای مسکن دار شدن مردم، افزود: دولت سیزدهم مصمم است و اراده کرده که این جهش را برطرف کند. در طرح نهضت مسکن ملی تاکنون ساخت حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد شروع شده و در وزارت راه و شهرسازی نیز بیش از ۳۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها مهیا شده و در اختیار ذینفعان قرار گرفته است.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: در سازمان ملی مسکن ۲۵ هزار هکتار پروژه شروع کردیم و بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر جاده سازی شده و این کار بسیار بزرگی بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی سرعت، کیفیت و قیمت تمام شده را مهم عنوان و تصریح کرد: در پروژه نهضت ملی سرعت، دوندگی برای ما مهم است و در کار جهادی باید با سرعت پیش برویم همچنین کیفیت و مقاوم بودن و هزینه و قیمت تموم شده بسیار مهم حائز اهمیت است.

وی با بیان آنکه ما هر چقدر قیمت تمام شده را بیشتر کنیم فشار را روی متقاضی آورده ایم؛ بنابراین قیمت تمام شده بسیار برای ما مهم است، افزود: آسایش و امنیت در بخش مسکن مهم است و خوشبختانه صنعت فولاد این جاذبه را دارد.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: دولت هم بایستی پیوند خوردن صنعت با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی را بهبود ببخشد و جاذبه ها را بیشتر کند.

وی خاطرنشان کرد: ما در دولت و حاکمیت وصف مقررات و قوانین را در بخش هایی انجام داده ایم و یکسری چالش های کوچکی وجود دارد که باید توسط دولت برطرف و تسهیلات بانکی طوری تنظیم شود تا شرکت ها بهتر خرید کنند و این جاذبه در سازه های فولادی افزایش یابد.

مالکی با بیان آنکه در تولید سازه ها برای مسکن باید دقت داشته باشیم و نظارت ها بر تولید این سازه ها افزایش یابد، گفت: در فضای رقابتی سازه های فولادی کسی که کار باکیفیت ارائه می دهد باید رتبه آن مشخص شود و این کار مشترک دولت و شماها است. اکنون ظرفیت خیلی خوبی در این صنعت وجود دارد که ما می‌توانیم عرضه تولیدات این بخش را در بازار کشورهای منطقه افزایش دهیم.

کد خبر 69765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =