کمبود بلیت به دلیل افزایش تقاضاست/ بانک‌ها بیشترین خانه‌های خالی را دارند

وزیر راه و شهرسازی گفت: درخواست ما از شرکت‌های هواپیمایی این است که خودشان بدون واسطه بلیت را عرضه کنند تا با روش‌های عرضه مناسب بلیت‌ها در اختیار مردم قرار گیرد؛ ضمن اینکه تقاضا افزایش یافته و بالاتر از عرضه است.

به گزارش اگزیم نیوز، «مهرداد بذرپاش» روز سه‌شنبه در حاشیه رویداد و نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان حوزه مسکن و حمل و نقل در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد پروازها و حمل و نقل ریلی اظهار داشت: نه‌تنها میزان بلیت‌ها کاهش پیدا نکرده است، بلکه افزایش ناوگان داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: در ابتدای حضور از شرکت‌های هواپیمایی خواستیم که پروازهای چارتری را مدیریت کنند و شرکت‌های هواپیمایی خواستار افزایش قیمت بودند که امسال مجوز افزایش قیمت ۲۹ درصدی قیمت را دادیم.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: با عرضه آسان‌تر و افزایش تعداد هواپیماهایی که قرار است وارد حمل و نقل شود، مشکلات حل شود.

بذرپاش خاطرنشان کرد: سال‌هاست که مشکلات ناوگان و خطوط ریلی داریم که تامین کردن زیرساخت ناوگان جزو اولویت ماست و زمانی که نیاز باشد اقدام به واردات خواهیم کرد.

تصویب ایجاد شهرهای ساحلی در چهار استان

وی با بیان اینکه احداث هفت طرح کلان پتروشیمی در ۲۷ شهر ساحلی در نظر گرفته شده که عملیات ساخت این شهرها از سال آینده آغاز می‌شود، گفت: ۲۷ مکان ساحلی برای ایجاد شهرهای ساحلی هدف‌گذاری شده و بعد از تصویب شورای‌عالی مسکن در چهار استان ساحلی خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و بندرعباس مکان‌یابی‌ها تصویب شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: روز گذشته مکان‌یابی‌ها به تصویب رسید و از امروز مجوز قانونی طراحی و ساخت صادر شد. طرح جامع برای این شهرها در نظر گرفته می‌شود که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود.

شهر مولد کشاورزی در شهرهای ساحلی ایجاد می‌شود

بذرپاش ادامه داد: برای همه شهرک‌ها پروژه‌های مولد دیده شده و شهر مولد کشاورزی با همکاری وزارت جهاد نیز در این شهرهای ساحلی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری گروهی را برای طراحی شهرهای ساحلی معرفی کند، گفت: طرح جامع شهرها آماده خواهد شد و تخصیص زمین به استان‌ها انجام می‌شود تا از سال آینده وارد فاز عملیاتی و اجرایی شویم. حدود ۵۰ هزار نفر برای هر شهر جمعیت در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در اقتصاد دریا پروژه مختص بنادر و حمل بار را دنبال می‌کنیم، گفت: حوزه وزارت راه آن قدر راهبردی است که امیدواریم در زندگی مردم ببینیم.

بذرپاش با بیان اینکه بانک‌ها بیشترین خانه‌های خالی را دارند، گفت: ۲۰۰ هزار خانه خالی برای بانک‌ها است، البته بانک‌ها اعلام کردند که این واحدها برای شعبه‌ها و تملیکی بوده و اکنون در حال عرضه است.

وی با اشاره به ساخت هواپیمای سیمرغ، گفت: قرار است ۲ فروند از این هواپیما در اختیار هواپیمایی جمهوری اسلامی برای حمل و نقل باری قرار گیرد.

کد خبر 69738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =