صدور نخستین بیمه‌نامه بین ایران و سوریه تا هفته آینده/ بزرگترین صندوق بیمه دانش بنیان به زودی ایجاد می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه صنعت بیمه در توسعه بین‌المللی گام‌های خوبی برداشته است، ابراز امیدواری کرد که تا هفته آینده دو شرکت بیمه‌ای ایران و روسیه نخستین بیمه‌نامه خود را صادر کنند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «سید احسان خاندوزی» امروز (دوشنبه) در همایش بین‌المللی بیمه و توسعه اظهار داشت: مهم‌ترین اقدام صنعت بیمه ایجاد صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در دو سال گذشته است که وارد صنعت بیمه شد و طبق آخرین آمار بیش از ۱۵ هزار واحد در این بخش پرداخت شده است و تلاش کردیم این صندوق جایگزین روش های گذشته شود و نسبت به اینده این صندوق امیدوار هستم.

وی افزود: در حوزه تکافل بیمه‌ای نیز اتفاقات خوبی رخ داد و بین علمای تسنن و تشیع مورد استقبال قرار گرفت و در اقدام دیگر زوار اربعین با کمترین مبلغ بیمه شدند.

وی با اشاره به درگاه ملی مجوز کسب و کار گفت: در دولت سیزدهم توانستیم صدور مجوز کسب و کارها را تسهیل و سرعت بخشیم که کسب‌وکارهای بیمه‌ای نیز در این دسته قرار دارد و در گام دیگر در موضوع اصلاح آیین‌نامه نیز صنعت بیمه دستاورد خوبی داشت.

وی با بیان اینکه دو کلید واژه مهم در اقتصاد وجود دارد، تصریح کرد: نخستین کلیدواژه جهت دهی و قطب نمای حرکت تسهیل اقتصادی برای کسب‌وکار و کلیدواژه دوم هوشمندسازی و شفافیت است تا کسب‌وکارها با سهولت و اطمینان خاطر به فعالیت بپردازند و این دو هزینه مبادله را کاهش می‌دهد و حاکمیت انتظار دارد تسهیل کسب و کار و هوشمندسازی و شفافیت در دستور کار قرار گیرد.

خاندوزی در بخش دیگری اظهار داشت: خبر خوش در بازار سرمایه باید به اطلاع برسانم که در هشت ماهه امسال دو برابر هشت ماهه سال گذشته عرضه اولیه داشتیم.

وی تصریح کرد: اقتصاد ایران گرفتار ذینفعان است و در این بین ذینفع بروکراسی، عدم شفافیت و هوشمندی قابل توجه است و امیدواریم این مسأله تعارض منافع در بخش بیمه هم با اصلاح آیین نامه‌ها برطرف شود.

خاندوزی گفت: مجموعه خدمت صنعت بیمه می‌تواند از حیث هوشمندسازی و سرعت خدمت دهی را افزایش دهد.

صندوق بیمه دانش بنیان ایجاد می‌شود

در ادامه این مراسم، رییس کل بیمه مرکزی گفت: در سختی‌ها کنار مردم هستیم تا هنگام ناراحتی شادی بیاوریم.

علی استاد هاشمی اظهار داشت: امسال در بحث فرهنگ‌سازی بیمه همکارانی به مدارس برای آموزش حاضر شدند همچنین همایش‌های استانی برگزار شد و شرکت‌های بیمه‌ای در این زمینه کمک کردند.

وی بیان کرد: در تعاملات فعالانه با سیاستگذاران هستیم و تلاش کردیم از ظرفیت نخبگان درصنعت بیمه استفاده کنیم.

رییس کل بیمه مرکزی بیان کرد: در تعاملات بین المللی تعلیق موقت کارت سبز مشکلاتی ایجاد کرد اما تلاش کردیم کشورها را قانع کنیم تا به لحاظ فنی مشکل نداریم و موفق هم بودیم.

وی افزود: بزرگترین صندوق بیمه دانش بنیان به زودی ایجاد می‌شود و بحث اعتبارسنجی مشتریان نیز مدتی است که شروع شده است.

کد خبر 69471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =