تقاضای سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور به ۴۳۰۰ هزار میلیارد ریال رسید

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: روند تقاضای سرمایه گذاری در این مناطق با تلاش های صورت گرفته در دولت سیزدهم و ایجاد زمینه برای سرمایه گذاران با شتاب به پیش می رود به طوری که در نیمه نخست امسال، میزان تقاضا در این بخش به چهار هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال رسید.

به گزارش اگزیم نیوز، حجت الله عبدالملکی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح باغ پسته مکانیزه منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این رقم روز به روز بیشتر می شود و سرمایه گذاران بیشتری برای حضور در این مناطق رغبت پیدا می کنند.

وی اضافه کرد: در یک و نیم سال نخست دولت سیزدهم، سرعت رشد سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ۲ برابر شد و این سرمایه گذاری ها روز به روز به نتیجه می رسند.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد ایران بهشت سرمایه گذاری بوده و جزء بهترین نقاط دنیا در این خصوص به شمار می روند، اظهار داشت: پایین بودن هزینه تولید، زیرساخت های مناسب و خوب، دسترسی به بازارها، شاخص سهولت کسب و کار و معافیت های گمرکی از جمله مواردی است که سرمایه گذاران را برای حضور در این نقاط تشویق می کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با بیان اینکه مناطق آزاد به طور ذاتی، تجاری و صنعتی هستند، ادامه داد: ولی در برخی مناطق مثل ماکو اراضی کشاورزی خوبی داریم که طرح هایی در آنها اجرایی می شود هرچند طرح های کشاورزی در مناطق آزاد، دانش بنیان و با ارزش افزوده بالا به اجرا در می آید.

عبدالملکی گفت: سعی داریم بخش کشاورزی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور را به عنوان برند کشاورزی جمهوری اسلامی ایران به دنیا معرفی می کنیم و در این خصوص توجه جدی به موضوع نوآوری و ارزش افزوده بسیار فوق العاده در دستور کار است.

وی با ابراز خرسندی از طرح های سرمایه گذاری در بخش های مختلف به ویژه بخش کشاورزی منطقه آزاد ماکو، اظهار امیدواری کرد که در ماکو که بزرگترین منطقه آزاد کشور و یکی از بزرگترین مناطق آزاد دنیاست، بتوانیم کارهای بیشتری در این خصوص انجام دهیم.

عبدالملکی برای افتتاح چند طرح کشاورزی و صنعتی به ویژه فاز اول بزرگترین باغ پسته یکپارچه و هوشمند کشور در منطقه آزاد ماکو به این منطقه سفر کرده است.

این باغ در زمینی به وسعت ۳۴۰ هکتار احداث شده و بزرگترین باغ پسته یکپارچه و هوشمند کشور است که فاز اول آن ۱۵۰ هکتار را شامل می شود و نهال کاری در آن صورت گرفته است.

کد خبر 69452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =