معاون بیمه مرکزی: بیمه مکمل برای محصولات کشاورزی تعریف شود

معاون بیمه مرکزی ایران گفت: یکی از چالش‌ها در کاهش ضریب نفوذ بیمه در جاهایی مانند صنایع کشاورزی است که صنعت بیمه ورود پیدا نکرده و در صورتی که بیمه مکمل برای محصولات این بخش تعریف شود، می‌تواند ضریب نفوذ خوبی در کرمان که استانی کشاورزی است، داشته باشد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، علی بنیادی روز شنبه در همایش روز ملی بیمه در کرمان با اشاره به کم بودن ضریب نفوذ بیمه افزود: در استان‌ها بعضا روی ساختمان‌ها و مستغلات دولتی با ارزش گذاری پایین، نرخ بیمه مشخص شده که با پوشش حداقلی بیمه‌نامه صادر می‌کنیم و در صورت بروز حادثه، کم بیمگی ضرر می زند.

معاون بیمه مرکزی یکی از موضوعات و چالش‌های صنعت بیمه را بیمه نشدن یا کم‌بیمگی عنوان و بیان کرد که فرهنگ بیمه در بین آحاد جامعه تسری پیدا نکرده است.

بنیادی بیان کرد: وقتی افرادی دچار حادثه مثل آتش سوزی می‌شوند، در خط مقدم خرید بیمه‌نامه هستند؛ همه ما در بیمه مسئولیت داریم تبیین بیشتری نسبت به فواید آن داشته باشیم تا قبل از حوادث، افراد نسبت به استفاده از بیمه اقدام کنند.

معاون بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه توسعه بیمه‌های خرد از جمله بیمه‌های زندگی نیازمند تبیین ویژگی‌های این بیمه است، تصریح کرد: برای اینکه روی بیمه‌های زندگی در اقتصاد کلان به عنوان نهاد تامین مالی سرمایه‌گذاری کنیم، باید افراد را نسبت به ویژگی‌های بیمه و انواع پوشش‌ها توجیه کنیم و یکی از اولویت‌های ما برای متعالی کردن جایگاه صنعت بیمه همین مساله است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان نیز در این همایش اظهار کرد: اعتماد مردم و بیمه و نیز ترویج فرهنگ بیمه اختیاری مولفه های اثرگذار در افزایش ضرب نفوذ بیمه است.

صادق سلطانی نژاد با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی کرمان بیان کرد: درآمدهای وصولی این استان با مجموع ۱۳ استان کشور برابری می‌کند که این امر جایگاه ویژه اقتصادی استان را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌های محاسبه صنعت بیمه، ضریب نفوذ و این عدد در استان کرمان ۱.۴ درصد است که اگر به سمت حق بیمه تولیدی در استان نرویم به طور حتم ضریب نفوذ بیمه کمتر خواهد بود.

رییس اتاق بازرگانی کرمان نیز با بیان اینکه اولین انجمن نمایندگی‌های بیمه در استان را در دفاع از حقوق این قشر تشکیل دادیم و بیش از چهار هزار نفر در صنعت بیمه استان مشغول به کار هستند اظهارداشت: بیمه شرکت‌های بزرگ اقتصادی کرمان، خارج از استان است؛ سالانه ۲۰ هزار میلیارد ریال حق بیمه و درآمد از استان خارج می‌شود و باید کاری کنیم این پول در استان رسوب کند.

کد خبر 69415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =