پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی تولید فلزات اساسی در نیمه دوم سال

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از افزایش تولید فلزات اساسی در نیمه نخست امسال خبر داد و پیش بینی کرد میزان تولید شرکت‌های بزرگ در نیمه دوم سال نسبت به ۶ ماه نخست افزایش ۱۰ درصدی داشته باشد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، سمیه خلوصی روز سه شنبه در نشست خبری حاشیه بیستمین نمایشگاه ایران متافو اظهار داشت: در همه زنجیره فلزات اساسی در نیمه نخست امسال افزایش تولید داشتیم. این در حالی است که برخی از شرکت‌های بزرگ توانستند با وجود قطعی برق بالاترین حدنصاب تولید را به ثبت برسانند.

وی با بیان اینکه زنجیره فلزات در کشور، به بلوغ مناسبی رسیده است، افزود: اکنون در کشور بیش از ۳۰ میلیون تن شمش فولاد، بیش از ۳۰۰ هزار تن کاتد مس و حدود ۳۰۰ هزار تن سرب و روی تولید می‌شود.

وی گفت: در شمش طلا بیش از ۱۰ تن تولید داریم و این نشان می‌دهد ظرفیت معدن کشور در حوزه فلزات اساسی به گونه‌ای است که زنجیره‌های فلزی به سطح قابل قبولی رسیده است.

وی افزود: پارسال در زنجیره فولاد از ۱۱۰ میلیون تن سنگ خام تا ۳۰ میلیون تن شمش فولاد، کل زنجیره تولید و تامین را در کشور داشتیم به همین علت برگزاری نمایشگاهی که همه شرکت‌های تامین کننده این زنجیره‌ها حضور داشته باشند، گام مناسبی در حمایت از تولید داخل است.

خلوصی به میزان تولید فلزات اساسی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: این زنجیره به سطح قابل قبولی رسیده است و امیدواریم به سمت محصولات با ارزش افزوده بالاتر حرکت کنیم.معاون برنامه ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) حرکت به سمت تولید فولاد سبز را از برنامه‌های این سازمان برشمرد و افزود: در زمینه دستیابی به فولاد سبز نیز طرح‌های ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر خورشیدی و بادی، فناوری تولید هیدروژن و انرژی پاک و همچنین طرح‌های بسیاری نیز برای کاهش آلایندگی در شرکت‌های زیرمجموعه در دست اجرااست و امیدواریم تا سال ۲۰۳۰ میلادی بتوانیم پیشرفت قابل توجهی را در این زمینه شاهد باشیم.

وی درباره سند عناصر حیاتی و راهبردی نیز گفت: سند عناصر حیاتی و راهبردی بخش معدن کشور تهیه شده و اولویت‌های اکتشافی سازمان متمرکز بر این عناصر و فلزات اساسی است.

معاون برنامه ریزی و توانمند سازی ایمیدرو، نمایشگاه ایران متافو را رویداد و فرصت مناسبی برای ارایه توانمندی‌های بخش معدن و صنایع معدنی در خاورمیانه دانست.

کد خبر 69287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =