تشکیل نشست فرآیندهای ارزی واردات؛ چالش ها و راهکارها

اولین نشست تخصصی از دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان "فرآیندهای ارزی واردات؛ چالش ها و راهکارها" عصر امروز(چهارشنبه)با همکاری اندیشکده اقتصاد مقاومتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، در مراسم دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی که دوم آبان ماه با موضوع"حکمرانی ارزی؛ ثبات و رونق اقتصادی" به همت اندیشکده اقتصاد مقاومتی و حضور کمیته علمی همایش در دانشگاه علم و صنعت آغاز شد، مقرر گردید کارشناسان و متخصصان این حوزه تا دهم آذر ماه چیکده طرح های سیاستی خود در این خصوص را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

نشست های تخصصی این همایش که بعنوان یک رویداد مستمر و چند ماهه دوم آبان ماه آغاز بکار کرد؛ در ماههای آذر و دی و اختتامیه آن در بیست و نهم بهمن ماه همزمان با سالروز ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد.

مدیریت تراز پرداخت ها و ذخایر ارزی، پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان، کنترل های ارزی: ثبت سفارش، تخصیص و تامین ارز، ترتیبات ارزی مطلوب در راستای اهداف اقتصاد کلان و همچنین سیاست های ارزی و توسعه اقتصادی از جمله زیرمحورهای قابل بررسی در چارچوب محور اصلی "نظام و سیاستگذاری ارزی"است.

انطباق نقشه ارزی و نقشه تجاری کشور، طراحی و ایجاد شبکه پرداخت رسمی در شرایط تحریم؛ زیرساخت ها و ابزارهای نوین در توسعه شبکه پرداخت رسمی، توسعه بانکداری بین الملل در بستر اتحادیه ها و نهادهای منطقه ای و مدیریت بهینه مبادلات در شبکه پرداخت غیررسمی از جمله زیرمحورهای مربوط به "نظامات پرداخت و بانکداری بین الملل"است که مقرر شده در این همایش درخصوص این محورهای سخنرانی کرده و مقاله ارائه دهند.

متولیان و بازیگران بازار ارز، بازارسازی و مداخلات موثر ارزی، رهبری قیمت و مرجعیت بازار رسمی، حکمرانی ریالی و جلوگیری از خروج سرمایه و سیاست گذاری ارزهای دیجیتال را از جمله زیرمحورهای حوزه "قاعده گذاری و تنظیم گری" تعیین شدع که قرار است کارشناسان و متخصصان حوزه اقتصاد مقاومتی در این زمینه مقاله ارایه کنند.

این همایش قرار است در نشست عصر چهارشنبه خود موضوعات مربوط به فرآیندهای ارزی واردات، چالش ها و راهکارها را در وزارت صنعت،معدن و تجارت مورد بررسی قرار دهند.

کد خبر 69116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =