۸۴ هزار هکتار زمین در شهرهای کوچک برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از بررسی آخرین وضعیت الحاق‌ زمین در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در این سازمان خبر داد و میزان زمین‌های شناسایی شده را ۸۴ هزار و ۸۸۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت راه و شهرسازی، «ارسلان مالکی» امروز(دوشنبه) در نشست مشترک معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان‌ها افزود: از این میزان زمین، بخشی از اراضی الحاق شد و بخش دیگر در مرحله طی مسیر الحاق قرار دارد.

وی با مقایسه این آمار با کل ۵۹۰ هزار مسکن مهر و بررسی آن در سازمان ملی و زمین و مسکن، آن را اقدامی قابل توجه عنوان کرد.

مالکی ادامه‌داد: وضعیت الحاق‌ها در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت مورد بررسی قرار گرفته است، به طوری که هشت‌هزار و ۸۴۸ هکتار مراحل الحاق را کامل طی کرده و سه‌هزار و ۷۶۰ هکتار به شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده است. همچنین سه‌هزار و ۲۷۷ هکتار در دستور کار شورای برنامه ریزی استانداری ها قرار دارد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، آمار مربوط به تکمیل مدارک زمین را اعلام کرد و گفت: منتظر استعلام‌های چهار هزار و ۳۲۸ هکتار از اراضی هستیم که اقدامات مرتبط انجام شود و در مسیر واگذاری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این مهم در شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر، به استان‌ها تفویض اختیار شده و صفر تا ۱۰۰ در استان انجام می‌شود. در این راستا ۱۳۱ ابلاغ مشروط ثبت شده، ۴۲۷ هکتار به شورای برنامه ریزی رسیده و چهار هزار و ۱۶۳ هکتار منتظر تکمیل استعلامات است.

مالکی در خاتمه با بررسی وضعیت نهضت ملی مسکن استان‌ها، اظهار داشت: در مجموع هشت‌هزار هکتار از اراضی منتظر تکمیل مدارک است.

نشست مشترک معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان‌ها با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و جمعی از معاونین وی و مدیران استانی در مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

کد خبر 69066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =