آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی/ ۸ خودروی خارجی عرضه شد

مطابق اطلاعیه مندرج در سامانه خودروهای وارداتی، دور جدید فروش خودروهای وارداتی از امروز (شنبه، ۲۷ آبان) آغاز شده که تا روز دوشنبه (۲۹ آبان) ادامه دارد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، طبق اطلاعیه شماره ۵ سامانه خودروهای وارداتی دور جدید فروش خودروهای وارداتی از امروز شنبه آغاز شد.

بر اساس این اطلاعیه، متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در مرحله نخست ثبت‌نام کرده‌اند و اولویت آنان مشخص شده است، می‌توانند فقط برای انتخاب خودروهای به شرح جدول زیر از امروز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۷ تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ در سامانه اقدام کنند.

در این مرحله متقاضیان می‌توانند سه اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است، هیچ گونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نمی‌شود و انتخاب خودرو در سامانه فقط برای ثبت‌نام‌کنندگان قبلی است.

الف- خودروهای دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی:

جدول شماره ۱: قیمت فروش محاسباتی قطعی خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد: دستگاه / ریال

آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی/ ۸ خودروی خارجی عرضه شد

تبصره: قیمت مندرج در جدول شماره ۱ قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده و کرایه حمل به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود.

ب- خودروهای دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی:

آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی/ ۸ خودروی خارجی عرضه شد

تبصره ۱- قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و غیره در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

تبصره۲- قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارائه همه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و اعلام می‌شود.

تبصره ۳- ملاک قیمت قطعی خودرو، رقم اعلامی و مصوب توسط شورای رقابت خواهد بود.

تبصره ۴- مبلغ پرداختی در این مرحله و پس از فراخوان اولیه انجام شده، ۵۰ درصد قیمت علی‌الحساب خواهد بود که پس از واریز مبلغ مذکور نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی توسط شرکت واردکننده اقدام می‌شود.

تبصره ۵- عدم واریز وجه حداکثر پنج روز پس از فراخوان انجام شده، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی سامانه حذف می‌شود.

تبصره ۶- حداکثر زمان تحویل خودرو برای قراردادهای منعقده سه ماه است، بر این اساس واردکنندگان باید حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد نسبت به صدور دعوت‌نامه تکمیل وجه براساس قیمت قطعی اعلام شده توسط شورای رقابت اقدام کنند و همزمان تحویل خودرو به متقاضی انجام شود.

تبصره ۷- در صورت تأخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جرایم تأخیر در تحویل مقرر در آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو و دستورالعمل‌های صادره در این خصوص خواهند شد. قراردادهای مذکور مطابق ضوابط مشمول سود مشارکت و انصراف نیست.

تبصره ۸- تخصیص خودرو در این مرحله براساس رتبه ثبت نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۹- آن دسته از ثبت نام‌کنندگان خودرو وارداتی که در مرحله قبل، اولویت اول خودروی انتخابی ایشان لحاظ شده است، امکان تغییر سفارش را ندارند. اما آن دسته از ثبت‌نام‌کنندگان خودرو وارداتی که اولویت‌های بعدی انتخابی ایشان لحاظ شده است و هنوز دعوت نامه ای از شرکت‌ها دریافت نکرده‌ و تمایل به انتخاب یکی از خودروهای فوق را دارند، می‌توانند در این مرحله با مدنظر قراردادن موارد ذیل نسبت به لغو سفارش خود و انتخاب خودروی جدید بر اساس فهرست فوق اقدام کنند.

- در صورت عدم انصراف و لغو سفارش، اولویت قبلی برای دریافت خودروی به قوت خود باقی است.

- در صورت لغو سفارش قبلی، اولویت قبلی برای دریافت خودروی حذف و باید انتخاب جدید انجام شود.

- تا زمانی که متقاضیان عرضه‌های قبلی خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند، عرضه جدیدی برای آن خودروها برای سایر اولویت‌ها انجام نخواهد شد.

تبصره ۱۰- اطلاعات همه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پول‌شویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

کد خبر 68988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =