وزیر نیرو: آب پایدار تمام مناطق چهارمحال و بختیاری تا پایان دولت سیزدهم تامین می‌شود

وزیر نیرو گفت: براساس طرح جامع آب استان چهارمحال و بختیاری، آب پایدار برای تمام مناطق شهری و روستایی این استان تامین و تنش آبی مرتفع می‌شود.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز علی‌اکبر محرابیان در سفر به شهرستان بن چهارمحال و بختیاری افزود: امروز برای چهارمین بار است که در دولت سیزدهم به استان سفر کرده‌ام و شناخت و آگاهی لازم را نسبت به مسائل آب آن دارم.

وی ادامه داد: تمام تلاش دولت سیزدهم بهره‌مندی تمام مردم نقاط کشور از آب پایدار در بخش‌های مختلف است و نمونه این تلاش‌ها افتتاح چندین طرح آبرسانی در چهارمحال و بختیاری با سرمایه‌گذاری ۲۷ هزار میلیارد تومان است.

وزیر نیرو یادآور شد: طرح‌هایی که امروز در استان بهره‌برداری شد نیاز آبی ۶۵ درصد جمعیت استان را تامین می‌کند و بر اساس طرح جامع آب تدوین شده برای این استان سایر نقاط شهری و روستایی آن نیز تا پایان دولت سیزدهم از آب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

محرابیان اضافه کرد: با بهره‌برداری از طرح آبرسانی نیمی از جمعیت استان یکی از آرزوهای دیرینه مردم منطقه محقق شد چرا که در هر سفری که به این استان داشتم آب پایدار مهمترین مطالبه مردم از مسوولان بود.

وی یادآور شد: علاوه‌بر آن سد غدیر باباحیدر که آب مورد نیاز ۱۵ درصد جمعیت استان را تامین می‌کند نیز بهره‌برداری و تنش آبی ۱۱۷ روستای استان نیز مرتفع شد.

وزیر نیرو اظهار داشت: امید است در سفر بعدی رضایت مردم منطقه و استان حاصل شده باشد و مطالبات آن‌ها در حوزه آب، فاضلاب و برق به خوبی پاسخ داده شود.

وزیر نیرو به همراه رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۲۵ آبان در قالب سفر دوم رییس‌جمهور به این استان سفر کرد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه بزرگ زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است با این وجود پیش از این بسیاری از نیاز آبی خود را از منابع آب زیرزمینی تامین می‌کرد که به واسطه خشکسالی‌های متوالی و خشکیدگی دشت‌های این استان، مسئولان را بر آن داشت که بخشی از نیاز آبی این استان را از منابع آب سطحی تامین کنند.

کد خبر 68962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =